W grudniu 2011 Silesię odwiedziło ponad 1,37 miliona klientów

Grudzień był dla katowickiej galerii Silesia City Center najlepszym miesiącem, od czasu jej powstania w 2005 roku. Centrum odwiedziło prawie 1,54 mln ludzi. Do niedawna rekordowy był grudzień 2008 roku, kiedy to centrum gościło ponad 1,37 miliona klientów. W rezultacie Silesia zakończyła rok z liczbą 13 mln odwiedzających.

– W samym tylko grudniu liczbę odwiedzających można przyrównać do liczby mieszkańców Barcelony, Monachium czy Pragi. Od ponad 3 miesięcy obserwujemy ponad 20 proc. wzrost liczby klientów w stosunku do podobnego okresu w roku ubiegłym. Z jednej strony wciąż działa efekt wielkiego otwarcia z udziałem Paris Hilton, które przyciągnęło ponad 300 tys. osób, z drugiej strony klienci są ciekawi nowej oferty, rozbudowanego centrum – oceniła Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.

W październiku w Silesii przybyło 60 nowych sklepów i punktów usługowych. Wśród najemców znalazły się m.in. H&M, KaapAhl, Van Graaf czy Cubus, a także wiele marek z wyższej półki jak La Mania, Calvin Klein Jeans czy Guess. Pojawiły się nowe restauracje, w tym włoska Mangioni i amerykańska Jeff’s. Rozbudowała się także strefa usług m.in. o dentystę, salon kosmetyczny i salon masażu.

– 23 grudnia Silesię odwiedziło ponad 69 tys. osób. Klienci równie chętnie robili zakupy po świętach – 27 grudnia, kiedy to na zimowe wyprzedaże, które ruszają tego dnia przyszło aż 64 tys. osób. Jedno jest pewne, kryzysu w te święta w centrum handlowym nie było widać – podsumowała Musialik.

Inwestorem rozbudowy obiektu jest obecny właściciel Silesia City Center – Immofinanz Polska sp. z o.o. Koncepcję architektoniczną nowej części Silesia City Center stworzyła pracownia Bose International Planning and Architecture.