Starbucks otwiera pierwszą w Europie Środkowej i Wschodniej kawiarnia w formacie drive-thru

Starbucks otwiera pierwszy lokal drive-thru

Starbucks otwiera pierwszy lokal drive-thru

Kawiarnia w formacie drive-thru, czyli lokal wyposażony w okienko, w którym osoby zmotoryzowane mogą kupić kawę na wynos znajduje się w Bielanach Wrocławskich, na terenie Parku Handlowego Bielany.

Otwarcia dokonała firma AmRest Coffee Sp. z o.o., joint venture utworzone przez Starbucks Coffee International, Inc. oraz AmRest Sp. z o.o. Do tej pory sieć rozwijała w Europie ten koncept jedynie w Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Kawiarnia wraz z ogródkiem, który będzie uruchamiany w okresie wiosenno-letnim, zajmuje powierzchnię 220 mkw. i oferuje 91 miejsc siedzących.

Obecnie sieć Starbucks posiada już 21 lokali w Polsce ( 10 w Warszawie, trzy we Wrocławiu, dwa w Poznaniu, dwa w Gdańsku i po jednym w Krakowie, Gdyni oraz Szczecinie). Pierwsza lokalizacja przy ul. Nowy Świat w Warszawie została otwarta w 2009 roku.

AmRest, który otworzył pierwszą kawiarnię Starbucks w Czechach w 2008 roku, obecnie zarządza dwunastoma lokalami na tamtym rynku. Firma stworzyła także joint venture ze Starbucks na rynku węgierskim, gdzie funkcjonuje sześć kawiarni. W 30 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki znajduje się ponad 1 600 kawiarni Starbucks.

AmRest jest niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast w Stanach Zjednoczonych restauracjami Applebee’s. AmRest jest również operatorem kawiarni Starbucks w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech.

 

Reklama

Galeria Jurajska