Wojas z planami rozwoju na 2012 rok

Zarząd spółki Wojas S.A. zapowiedział na łamach Parkietu, że zamierza w tym roku otworzyć od 5 do 10 nowych salonów. Nowe otwarcia będą realizowane zgodnie z planem osiągnięcia na koniec 2013 r. sieci liczącej 150–160 placówek. Jak informował Retailnet.pl, Wojas otworzył w ubiegłym roku  17 nowych salonów m.in. w Galerii Tęcza w Kaliszu, CH Plaza Toruń, rzeszowskim Millenium Hall czy Galerii Otrovia.

Wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży osiągniętych przez Grupę Kapitałową Wojas S.A. w grudniu 2011 roku wyniosła 14 868 tys. zł. i była niższa o 13,8 proc. od osiągniętych w grudniu 2010 roku.

Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z polskich producentów obuwia, dysponujący siecią ponad 120 salonów sprzedaży w Polsce i na Słowacji. W ofercie spółki znajduje się skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia także galanteria skórzana – torebki, teczki i paski.

W 2008 r. Wojas S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży (w ciągu 3 lat liczba salonów niemal się podwoiła), rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. W tym samym roku nabyto 100 proc. udziałów w Wojas Slovakia, intensyfikując ekspansję na rynek naszego południowego sąsiada.