Agnieszka Nowak, Dyrektor Marketingu Manufaktury

Naszym celem jest, aby w każdy weekend goście łódzkiej Manufaktury mogli brać udział w niezwykłych wydarzeniach. Staramy się odpowiadać na ich potrzeby, ale też szukamy zaskakujących i niebanalnych pomysłów.

Ze względu na swoją oryginalną lokalizację w dziewiętnastowiecznym otoczeniu, Manufaktura pozwala zaaranżować tło dla potrzeb różnych wydarzeń, stąd często wybierana jest przez zewnętrznych organizatorów, poszukujących atrakcyjnej przestrzeni publicznej, chętnie odwiedzanej przez łodzian. Trzyhektarowy rynek Manufaktury daje możliwość wybudowania tu dużej sceny, przygotowania atrakcyjnych imprez wystawienniczych, takich jak Manufaktura Car Show, zaoferowania naszym gościom lodowiska zimą, a plaży latem.

Ta różnorodność przekłada się również na formy organizowania wydarzeń. W przypadku niektórych z nich, takich jak chociażby niedawny cykl imprez przedświątecznych w Piernikowej Krainie w rotundzie galerii handlowej Manufaktury – pomysłodawcą i organizatorem jest dział marketingu Manufaktury, wtedy też środki pochodzą z naszego budżetu. Decydujemy się też na wspólną organizację dużych imprez z innymi partnerami. Rok 2012 łodzianie powitali na rynku Manufaktury w czasie Sylwestra miejskiego, który był możliwy dzięki połączeniu budżetów Urzędu Miasta Łodzi i Manufaktury. Organizację wydarzenia powierzyliśmy zewnętrznej firmie producenckiej. Także na rynku Manufaktury, ale i w jej galerii handlowej odbywał się 20 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, organizowany przez Łódzki Oddział Telewizji Polskiej. Do akcji chętnie włączyli się też nasi najemcy. Również w styczniu gościliśmy organizowaną przez zewnętrznego partnera akcję „Czas podwinąć rękawy”, która polegała na zbadaniu ciśnienia jak największej liczby osób. W akcji wzięło udział ponad siedem tysięcy osób.

Jeśli wziąć pod uwagę wydarzenia własne, partnerskie, a także te zewnętrzne można powiedzieć, że na terenie Manufaktury odbywa się ponad sto cyklicznych i jednorazowych wydarzeń rocznie. Liczba ta nie obejmuje imprez organizowanych przez najemców – wydarzeń modowych, premier kinowych, spotkań z artystami – których w skali roku po prostu nie sposób zliczyć.

Wydarzenia odbywają się zarówno na rynku, jak i w pasażach galerii handlowej Manufaktury, szczególnie zaś w rotundzie, która idealnie sprawdza się jako przestrzeń dla pokazów mody, co udowodniły dotychczasowe edycje Manufaktura Fashion Week w ramach Fashion Week Poland czy realizacja programu „Trinny i Susannah ubierają Polskę”.