Metro Group obecne jest w 33 krajach na świecie

66,7 mld euro – taką sprzedaż osiągnęła w 2011 roku Metro Group, właściciel sieci Real, Media Mark, Saturn i Galeria Kaufhof. Oznacza to spadek o 0,8 proc. w stosunku do roku 2010, gdy Grupa osiągnęła wynik 67,3 mld euro. Ostateczne wyniki za rok 2011 zostaną przedstawione 20 marca. Grupa spodziewa się, że EBIT w 2011 roku wyniesie nieznacznie poniżej 2,4 mld euro.

Spadkom w Niemczech (o 1 proc.) i w całej Zachodniej Europie (o 3,1 proc.) towarzyszy wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej (o 0,4 proc). Pomniejsza go strata wynikająca z przewalutowania. Wzrost liczony w walutach lokalnych wyniósł bowiem aż 3,4 proc. Dobre wyniki Grupa odnotowała też w Azji.

Zmalała  sprzedaż w sieci Real z 11,5 mld do 11,2 mld euro (o 2,3 proc.). Jak wynika z komunikatu prasowego, przyczyną spadku sprzedaży w Europie Wschodniej jest spowolnienie konsumpcji w Polsce i Rumunii. Spadki zanotowała również grupa Media-Saturn z 20,8 mld do 20,6 mld euro. Tu jednak sprzedaż w Europie Wschodniej wypadła dobrze , głównie za sprawą wyników w Rosji i Turcji. W czwartym kwartale do wzrostu przyczyniły się dobre wyniki odnotowane w Polsce, Rosji i na Węgrzech.

Przedstawiciele Metro Group poinformowali również, że grupa zawiesza rozmowy w sprawie sprzedaży sieci Galeria Kaufhof. Grupa ocenia, że obecna sytuacja na rynku nie stwarza optymalnych warunków do transakcji. Galeria Kaufhof to sieć 140 obiektów handlowych w Niemczech i Belgii. W 2010 roku wypracowała sprzedaż na poziomie 3,6 mld euro i EBIT w wysokości 138 mln euro.

Metro Group jest międzynarodowym koncernem handlowym, obecnym w 33 krajach świata. W Polsce firma jest obecna poprzez swoje sieci dystrybucyjne od połowy lat 90. Siedziba Metro Group znajduje się w Düsseldorfie w Niemczech. Zatrudnia blisko 24 tysiące pracowników. W naszym kraju firma ma cztery sieci dystrybucyjne: centra zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, hipermarkety branży spożywczo-przemysłowej Real, markety elektroniczne Media Markt oraz Saturn.