Schlecker redukuje liczbę sklepów

Schlecker ma około 10 tys. sklepów w Europie

Schlecker ma około 10 tys. sklepów w Europie

Aż 600 placówek zamierza zamknąć do końca lutego niemiecka sieć drogeryjna Schlecker – informuje Gazeta.pl za “Stuttgarter Nachrichten”. Gazeta dodaje, że rzecznik firmy nie potwierdził tych informacji, choć ujawnił też, że nierentowne placówki będą zamykane do końca pierwszego kwartału.

Informację o planach zamknięcia 800 sklepów w 2011 roku podał w zeszłym roku Lars Schlecker, syn założyciela sieci. Związki zawodowe twierdzą, że w 2011 roku Schlecker zamknął już blisko 1,4 tys. sklepów. Celem likwidacji nierentownych filii jest poprawa wyników finansowych niemieckiej spółki. Jak informuje Gazeta.pl, w 2010 roku obroty sieci spadły o ok. 650 mln euro, do 6,55 mld euro. Firma nie ogłosiła jeszcze wyników za 2011 rok.

Schlecker ma około 10 tys. sklepów w Niemczech, Austrii, Polsce, Hiszpanii, Francji, Czechach, Portugalii i we Włoszech. W Polsce pierwsza drogeria sieci powstała w 2004 roku. W ciągu siedmiu lat firma otworzyła ponad 180 placówek. Wybrane drogerie działają w centrach handlowych.

Według danych retail-index.com Schlecker z obrotami rzędu 7,2 mld euro (dane za 2009 rok) jest trzecią co do wielkości siecią z branży drogeryjnej i perfumeryjnej w Europie. Pierwsze miejsce zajmuje A.S Watson (11 mld euro), drugie Boots (8 mld euro). Na czwartej pozycji (za Schleckerem) są DM (5,2 mld euro), Celisio (3,4 mld euro) i Rossman (3,1 mld euro).
 

Reklama

Galeria Jurajska