Będzie więcej salonów Diverse

Ostatnie miesiące 2011 roku były  okresem wzrostów, zarówno liczby odwiedzających, jak również obrotów w Silesia City Center. Wzrost liczby klientów obserwujemy od października i kształtuje się on w przedziałach 20-28 proc. w stosunku do podobnych okresów w 2010 roku – mówi Dominika Musialik marketing manager Silesia City Center. 

W grudniu Silesia City Center odwiedziło ponad 1,5 miliona ludzi. -To jakby cała Praga zrobiła u nas zakupy. W porównaniu z 2010 rokiem, jest to ponad 20 proc. wzrost. – Jeśli mamy więc gdzieś szukać oznak kryzysu i zaciskania pasa, to nie w centrach handlowych. Tutaj Polacy wydają coraz więcej- ocenia Dominika Musialik

Na świąteczne zakupy w Silesia City Center klienci wydali w tym roku średnio 1,5 tys. złotych. Taką kwotę  zadeklarowało aż 34 proc. osób, uczestniczących w sondażu zorganizowanym przez centrum. Rekordziści na zakupy pod choinkę wydali ponad 3 tys. zł – tyle wskazało 3 proc. ankietowanych. Aż 17 proc. zakupy prezentów sfinansowało z kredytu lub karty kredytowej.

– To co zaskakuje w tym roku, to liczba osób, która robi zakupy po świętach. Pierwsze tygodnie stycznia pokazują, że pomimo świątecznych wydatków, nie przestajemy wydawać. Rekordowy pod tym względem był ostatni tydzień grudnia i pierwszy tydzień stycznia, czyli okres następujący po największych wydatkach w ciągu roku. Już 27 grudnia w Silesia City Center było aż 69 tys. klientów, więcej niż przed świętami – mówi Dominika Musialik.

  68 proc. zapytanych o to, czy odczuwa wpływ światowego kryzysu i problemów strefy EURO na swój portfel, odpowiedziało przecząco. 21 proc. nie miało na ten temat zdania – takie dane płyną z sondy Silesia City Center, przeprowadzonej wśród 1 tys. osób, robiących zakupy w centrum handlowym. Aż 73 proc. deklaruje, że obecna sytuacja gospodarcza nie skłania ich do szczególnych oszczędności. Co więcej, 63 proc. przekonanych jest o tym, że wydaje coraz więcej.

W Silesia City Center na pow. 86 000 mkw.  Do najemców centrum należy salon z elektoniką użytkową Saturn oraz całodobowy market TESCO, a także Cinema City.

Inwestorem  Silesia City Center jest  Immofinanz Polska sp. z o.o. Koncepcję architektoniczną nowej części Silesia City Center stworzyła pracownia Bose International Planning and Architecture.