W 2011 wzrosła sprzedaż najwiekszych sieci handlowych

Właściciel sieci centrów outlet Fashion House, fundusz Polonia Property Funds w 2011 roku odnotował wzrost obrotów średnio o 15 proc. w trzech swoich centrach outletowych.

Obroty w Fashion House Outlet w Warszawie, Sosnowcu i Gdańsku wzrosły średnio o 15 proc., a footfall o 5 proc. w porównaniu do roku 2010. Ponadto, Fashion House Outlet Gdańsk i Fashion House Outlet Warszawa, znalazły się na trzecim i piątym miejscu w rankingu najlepszych polskich centrów handlowych. Badanie zrealizowane dla Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych przeprowadził TNS Pentor.

– Ubiegły rok był kontynuacją wzrostu wskaźników odwiedzalności i obrotów, obserwowanego także w poprzednich latach we wszystkich naszych centrach. W 2011 roku outlety Fashion House odwiedziło łącznie ponad 5 proc. więcej niż w 2010 roku. To świetny wynik w porównaniu do danych Krajowego Indeksu Footfallu, który wskazuje spadek tego wskaźnika o 1 proc. w 2011 roku (rok do roku). Co ważniejsze, w poprzednim roku obroty najemców naszych outletów wzrosły średnio aż o 15 proc. w porównaniu do roku 2010 – mówi Anna Duchnowska, członek zarządu Polonia Property Funds do którego należą obiekty Fashion House.

W związku z wysokim wskaźnikiem obrotów oraz footfallu oraz popytem na powierzchnię handlową w outletach Fashion House Centres właściciela – Fundusz Polonia Property Funds, planuje rozbudowę obiektów w Warszawie i Sosnowcu. – Stale rośnie zainteresowanie wynajmem lokali w Fashion House Centres, a wiele marek światowych myśląc o wejściu na polski rynek swoje pierwsze sklepy w naszym kraju planuje otworzyć w naszych outletach. Ponadto, firmy, które jeszcze rok temu nawet nie rozważały obecności w centrach wyprzedażowych, dziś zabiegają o wynajęcie powierzchni w naszych obiektach – przyznaje Monika Idźkowska, Asset & Leasing Manager, Polonia Property Funds – Dodatkowa powierzchnia pozwoli naszym partnerom biznesowym na rozwinięcie sieci sprzedaży na polskim rynku, a outletom Fashion House na poszerzenie oferty handlowej – dodaje M. Idźkowska

W 2011 roku do najemców Fashion House Outlet Warszawa dołączyły marki luksusowe nieobecne do tej pory w obiektach wyprzedażowych. Fashion House Warszawa, jako jedyny outlet w Polsce, ma salony Lila Store, Pinko, Lacoste, Tru Trussardi oraz butiki ekskluzywnych marek z grupy Max Mara: Coccinelle, Pollini, Marella. W ubiegłym roku, w ramach rekomercjalizacji, centra wzbogaciły się także o ofertę takich marek jak: Marks & Spencer, Paris Women, Mountain Warehouse, Tommy Hilfiger, Caterina.

Właścicielem sieci centrów outlet Fashion House jest fundusz Polonia Property Funds. Obecnie liczy on trzy obiekty: Fashion House Warszawa, Fashion House Sosnowiec oraz Fashion House Gdańsk. Pierwszy obiekt wchodzący w skład sieci Fashion House otwarty został w lutym 2004 roku w Sosnowcu. W październiku 2005 roku zostało oddane do użytku centrum w Gdańsku, a miesiąc później w Piasecznie koło Warszawy.