Raport Globa Powers of Retailing 2012

Kalendarz otwarć sklepów meblowych sieci Abra na 2012 rok nie jest jeszcze zamknięty, ponieważ nadal szukamy najlepszych lokalizacji kolejnych sklepów własnych oraz prowadzimy rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami – informuje portal Retailnet.pl Piotr Lisowski, prezes Abra S.A. Przedstawiciel firmy będzie uczestnikiem konferencji Shopping Center Business Forum, która odbędzie się 14 lutego 2012 roku w Warszawie.

Najbliższe otwarcie sklepu własnego będzie miało miejsce w lutym w Gdańsku, w Centrum Meblowym Top Shopping. – Abra zamierza nadal zwiększać liczbę sklepów własnych w dużych miastach Polski oraz kontynuować budowę sieci sklepów franczyzowych w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. Wybierając nowe lokalizacje sklepów bierzemy pod uwagę m.in. dostępność dla mieszkańców, dobry dojazd, warunki lokalowe oraz sąsiedztwo innych sklepów z branży wnętrzarskiej, budowlanej oraz artykułów dla domu. Część sklepów działa w centrach handlowych, zawsze jednak jest to indywidualna ocena potencjału danego miejsca – wyjaśnia Piotr Lisowski.

– Co prawda obecnie rynek meblarski odczuwa skutki słabszej koniunktury gospodarczej i spadek sprzedaży, ale długoterminowo będzie się nadal stabilnie rozwijał. Firmy działające w tym obszarze mają przed sobą dobre perspektywy na przyszłość, dlatego podobnie jak Abra inwestują w rozwój sieci. Jednocześnie rynek pozostaje mocno rozdrobniony i czeka go powolna konsolidacja, jak to ma miejsce w innych branżach – dodaje prezes sieci Abra.

Obecnie w ramach sieci Abra funkcjonuje 77 sklepów w całej Polsce, z czego część zlokalizowana jest w centrach handlowych. Prowadzona jest również sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego. W samym 2011 roku otwartych zostało 11 nowych placówek. Średnia powierzchnia sklepu meblowego wynosi obecnie ponad 600 mkw.

Pierwszy sklep Abry powstał w 1990 roku. w 2001 roku Abra S.A. stała się częścią JDGroup – grupy handlowej zarządzającej siecią ponad 1000 sklepów wyposażenia wnętrz. W 2011 roku firma stała się częścią międzynarodowego koncernu Steinhoff International, który posiada własne fabryki produkujące meble oraz sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz w Europie, Azji, Australii i Nowej Zelandii oraz Afryce Południowej.

Za rozwój sieci sklepów Abra w Polsce odpowiedzialny jest Dział Rozwoju Sieci, którym zarządza Anna Korzeniowska, Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Abra. Natomiast koordynacją działań związanych z uruchamianiem sklepów franczyzowych zajmuje się pani Dorota Placzyńska, Manager ds. Rozwoju Sieci Abra.