Sieć liczy ponad 250 salonów sprzedaży

Wielkość sprzedaży branży out of home w Polsce wyniosła w czwartym kwartale 2011 roku 159,1 mln zł i była niższa w stosunku do czwartego kwartału 2010 roku o 6,6 procent. W całym 2011 roku sprzedaż wyniosła 599,2 mln zł (podobnie jak w 2010 roku) – wynika z raportu opracowanego przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej. Jak wynika z opracowania, głównymi klientami out of home pozostają niezmiennie: sieci handlowe/hipermarkety/galerie (111,2 mln zł i 18,6 proc. w roku 2011).

Na drugim miejscu plasują się telefonia komórkowa (75,7 mln zł i 12,6 proc. w roku 2011). – W samym czwartym kwartale 2011 roku największe wpływy branża out of Home odnotowała w sektorze „sprzedaż” (ponad 24 procent), co wiąże się ze wzmożoną promocją sieci handlowych, galerii i hipermarketów, zwłaszcza w dwóch ostatnich miesiącach roku – czytamy w raporcie.

– Reklama out of home zachowuje swoją dobrą pozycję i stanowi ważny element przy planowaniu oraz realizacji kampanii reklamowych i promocyjnych. Sądzę, że przy kontynuowanych zmianach jakościowych branży out of home, będzie ona przyciągać kolejnych klientów. Polski rynek out of home zmierza do największego wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach typu frontlight 600 x 300 cm (18 m²) oraz na nośnikach typu city light (120 x 180 cm). Generują one ponad połowę przychodów – ocenia na łamach raportu Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Zestawienie IGRZ objęło firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of Home oraz Warexpo. W zestawieniu znalazły się dane stanowiące wszystkie przychody ze sprzedaży na rynku out of Home.