Nowa sieć kawiarni

Sieć modowa Bershka, należąca do grupy Inditex, ma już 28 sklepów w Polsce. – W 2011 roku mieliśmy osiemnaście otwarć. Sklepy sieci pojawiły się w CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej, w Galerii Echo w Kielcach, w Galerii Słonecznej w Radomiu, w Millenium Hall w Rzeszowie, w Jantarze w Słupsku, w Galerii Kaskada w Szczecinie, w CH Plaza w Toruniu i w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu – poinformowała portal Retailnet.pl Katarzyna Łucjanek z grupy Inditex zarządzającej marką.

Bershka powstala w 1998 r. jako nowa marka grupy Inditex. Obecnie, po uplywie 13 lat, siec liczy ponad 750 sklepów w ponad 54 krajach, a sprzedaz produktów Bershka stanowi 10 proc. calosci przychodów calej grupy. Suma powierzchni sklepów Bershka to ponad 260 tys. metrów kwadratowych.

Pochodząca z Hiszpanii Grupa Inditex skupia takie marki jak Zara, Stradivarius, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Zara Home i Oysho. Na świecie Inditex ma 5402 sklepy w 78 krajach. W Polsce jest ich 167 sklepów (w 2011 roku przybyło ich 50). Jej założycielem jest Amancio Ortega, uznawany za najbogatszego człowieka w Hiszpanii.

Inditex jest pierwszą, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, siecią w Europie. Według danych z 2010 roku obroty grupy Inditex wyniosły – 12,5 mld dol. Kolejne miejsca zajmują H&M – 11,4 mld, Marks & Spencer – 9 mld dol., C&A – 6,6 mld dol. i Next – 3,7 mld dol.