Fielmann: docelowo planujemy otwarcie około 60 salonów w Polsce

Fundusze będą wykorzystane na rozwój sieci

Fundusze będą wykorzystane na rozwój sieci

Niemiecka firma optyczna Fielmann zamierza rozwijać swoją sieć sprzedaży w Polsce. Obecnie spółka dysponuje 19 salonami zlokalizowanymi na terenie całego kraju. Wkrótce pojawią się kolejne.

– W planach firmy jest otwarcie od 50 do 60 lokali w Polsce. Interesują nas zarówno punkty przy prestiżowych ulicach handlowych jak i lokale w centrach i galeriach handlowych usytuowanych w miastach mających powyżej 100 tys. mieszkańców. Obecnie jesteśmy na etapie negocjacji z przedstawicielami dwóch galerii handlowych, ale przed podpisaniem umów najmu nie zdradzamy szczegółów. Finansowo jesteśmy przygotowani na uruchamianie do 10 salonów rocznie – wyjaśnia w rozmowie z Retailnet.pl Robert Wachowski, dyrektor ds. ekspansji Fielmann.

Fielmann otwiera salony o wielkości od 180 do 250 mkw. powierzchni. Wielkość salonów uzależniona jest od wielkości miasta i wyspecjalizowanej kadry. Firma w każdej lokalizacji poszukuje specjalistów optometrystów.

Pierwszy salon optyczny sieci powstał w 1972 roku w Cuxhaven. Dzisiaj prawie co drugie okulary sprzedawane w Niemczech to okulary z firmy Fielmann. W Niemczech obecnie funkcjonuje 660 salonów, w Szwajcarii 40, a w Austrii 34.

Celem firmy jest prowadzenie na terenie Niemiec średnio jednego salonu na
każde 100 tys. mieszkańców. W państwach niemieckojęzycznych Fielmann dąży do
zdobycia przynajmniej 50 proc. udziału w rynkach zbytu. Firma może się pochwalić własną produkcją, dystrybucją i sprzedażą oraz tym, że tworzy modę okularową.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016