Morski Park Handlowy

Na trzech poziomach Galerii Korona Kielce powstanie 160 lokali handlowo-usługowych oraz punktów gastronomicznych. Zajmą one prawie  37 tys. mkw. Kolejne trzy kondygnacje, łącznie z dachem, przeznaczone zostaną na parking gotowy przyjąć 1000 samochodów. Łączna powierzchnia całkowita galerii to 93 tys. mkw. Wartość inwestycji określa się na 100 mln euro. Dodatkowo inwestor przeznaczył na infrastrukturę drogową wokół obiektu 10 mln złotych. Budowa Galerii Korona Kielce rozpoczęła się latem 2010 roku. Ostateczny termin otwarcia galerii, 16 maja 2012, potwierdził Retailnet.pl  Michał Tur manager do spraw marketingu Galerii Korona Kielce.

Do najważniejszych najemców centrum należeć będą sklepy branżowe takie jak: Media Expert, Piotr i Paweł, Smyk Megastore, Empik, czy Intersport. Odzieżowa oferta to sklepy m.in.: Zara, Reserved, Royal Collection, Bershka, Pull&Bear, Massimo Duty, Stradivarius, Tommy Hilfiger, Mohito, Oysho, Camaieu, Orsay, Vistula, , Caterina, Sesst, Bytom, Bagatt, Lavard, Ette Lou, Antre, Nike, Adidas, Levi`s, Mustang, Big Star, Lee Cooper, Diverse, Puma, Gatta.

Galeria Korona Kielce, poza sklepami oferuje m.in. część kulturalno- rozrywkową. Jak podkreśla Michał Tur,  klienci znajdą tu dużą ilość restauracji z kuchniami z całego świata, klimatyczne kawiarnie, fitness klub z basenem, dziewięciosalowe Multikino, pięciokortowy klub squash.

Za proces komercjalizacji Galerii Korona Kielce odpowiedziada Libra Project.

Inwestorem galerii Korona Kielce jest Church Land Development sp. z o.o., która wchodzi w skład MGC inwest sp. z o.o.

Twórcą projektu galerii jest pracownia architektoniczna Bose International Planning & Architecture.