Intersport: strata spółki w 2011 roku

Wizualizacja Boleslawiec City Center

Bolesławiec City Center, Antan

Zarząd Intersport Polska S.A. ocenił, że 2011 rok był najgorszy w historii spółki. W II połowie grudnia 2011 roku, ze względu na utrzymującą się zbyt wysoką temperaturę oraz brak śniegu, odzież i sprzęt narciarsko-snowboardowy sprzedawał się bardzo słabo. W komunikacie poinformowano jednak również, że firma z nadzieją patrzy na rok 2012, który zdaniem zarządu zapowiada się bardzo obiecująco.

Według wstępnych szacunków spółka osiągnęła w 2011 roku przychód netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 194 mln zł, który jest zgodny z prognozą (planowano obroty w wysokości 192 mln PLN). Strata brutto wyniosła 14,8 mln zł – jest ona gorsza, niż zakładano o 3,8 mln zł. EBITDA wyniosła minus 4,7 mln zł (gorzej niż zakładano o 3,9 mln zł od dolnych widełek). W związku z zaistniałą sytuacją, spółka po raz pierwszy w historii rozpoczęła akcję wyprzedażową pod koniec roku. Głównym celem tych działań było obniżenie stanu asortymentu zimowego i zachęcenie klientów do zakupów. Efektem ubocznym, była jednak utrata planowanych zysków i pogłębienie założonej wcześniej straty brutto.

Z kolei w styczniu br. spółka wypracowała prawie 30 proc. wzrost obrotów w stosunku do stycznia 2011 roku, dzięki korzystnej aurze zimowej. W lutym nadal utrzymuje się wzrostowa tendencja sprzedaży. Zarząd spółki zapowiada, że w marcu wprowadzona zostanie atrakcyjna kolekcja wiosenna, więc istnieje duża szansa na wypracowanie dobrych wyników finansowych w I kwartale br. Dodatkowym motorem, który powinien w tym roku pozytywnie wpłynąć na ogólną sprzedaż w salonach Intersport jest przygotowywany obecnie „projekt EURO”. Sieć Intersport uzyskała tytuł „Oficjalnego Sklepu Sportowego z licencjonowanymi produktami UEFA EURO 2012™ oraz posiada wyłączność na sprzedaż produktów sportowych na stadionach i strefach kibica tzw. Fan Zonach.

Pomimo to zarząd podjął decyzję o nie publikowaniu prognozy finansowej. Istnieje bowiem dodatkowo wiele niezależnych czynników, które utrudniają planowanie całorocznego wyniku finansowego.

Sieć Intersport Polska posiada ponad 30 salonów zlokalizowanych w 19 największych miastach Polski. Podstawowa działalność firmy polega na sprzedaży detalicznej markowego sprzętu sportowego w specjalistycznych sklepach o dużej powierzchni zlokalizowanych w wybranych centrach handlowych. Lokale sieci znajdują się m.in. w warszawskich galeriach Złote Tarasy, Sadyba Best Mall i Arkadia, wrocławskich: Magnolia Park, Pasaż Grunwadzki oraz poznańskich: Stary Browar, Galeria Pestka, CH M1 Poznań. Zarząd spółki zapowiada, że w nadchodzącym 2012 roku planuje otworzyć nowe sklepy w kieleckiej Galerii Korona oraz w Galerii NoVa Park usytuowanej w Gorzowie Wielkopolskim.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016