CBRE: Polskę czeka dynamiczny rozwój na rynku centrów handlowych

Media Expert

Media Expert

Z najnowszego raportu CBRE wynika, że choć obecnie w Polsce funkcjonuje 381 dużych centrów handlowych to wciąż jest miejsce na nowe projekty. – Kiedy osiągniemy poziom porównywalny do reszty Europy trudno powiedzieć, ale najprawdopodobniej będzie to perspektywa kilkunastu najbliższych lat –  podkreśla w rozmowie z Retailnet.pl Magdalena Frątczak z CBRE

– Obecnie w Polsce na tysiąc mieszkańców przypada 232 metry kwadratowe powierzchni handlowej. W stosunku do średniej europejskiej ( 400 mkw.) jest to o wiele mniej. Stąd nie mamy wątpliwości, że wciąż jest miejsce na nowe inwestycje. Dalszy rozwój uzależniony jest jednak od wielu czynników. Przede wszystkim od sytuacji gospodarczej oraz  zainteresowania najemców sieci zagranicznych rozwojem na polskim rynku.  Ważna jest  także m.in. liczba ludności, zasobność portfela  i termin wejścia do strefy euro. Pamietajmy, że wielu zagranicznych producentów nie chce się narażać na różnice kursowe i swój ewentualny rozwój sieci na polskim rynku uzależnia od przystapienia  Polski do unii walutowej– komentuje w rozmowie z Retailnet.pl Magdalena Frątczak z CBRE.

Firma CBRE, z siedzibą w Los Angeles, jest firmą doradczą działającą w sektorze nieruchomości komercyjnych (biorąc pod uwagę wysokość dochodów w 2010 roku). CBRE zatrudnia około 31.000 pracowników i obsługuje inwestorów, właścicieli oraz najemców nieruchomości w ponad 300 placówkach na całym świecie (z wyłączeniem firm stowarzyszonych i partnerskich). Zakres usług świadczonych przez CBRE obejmuje: strategiczne doradztwo w zakresie inwestycji i wynajmu, usługi korporacyjne, usługi zarządzania nieruchomościami oraz projektami, administrację firm, bankowość hipoteczną, wyceny, usługi deweloperskie, usługi zarządzania inwestycjami oraz usługi konsultingowe i analityczne.

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016