CBRE: najnowszy raport warszawski rynek powierzchni handlowych

Światło ma bardzo istotny wpływ na kupujących i jest jednym z czynników warunkujących podjęcie decyzji zakupowej – mówił podczas konferencji Shopping Center Forum 2012 Romuald Wojtkowiak, wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy Philips Lighting Poland SA.
Romuald Wojtkowiak podczas swojej prezentacji zwracał uwagę, że wizyta w centrum handlowym powinna budzić właściwe, pozytywne emocje, a są one budowane m.in. przez światło. – Wiele galerii jest oświetlanych poprawnie, ale w takim samym stylu, co powoduje, że nie intrygują klientów – mówił. Dyrektor Handlowy Philips Lighting Poland zwrócił także uwagę na kilka istotnych kwestii niezbędnych do zbudowania właściwej atmosfery w miejscu sprzedaży.
– Liczy się poprawność oddawania barw, tak aby kolory określonych produktów zgadzały się ze stanem rzeczywistym.  Trzeba zadbać też o to, aby obsługa sklepu czuła się czuła się pewnie i dobrze w swoim miejscu pracy. Nie wolno zapominać o właściwym oświetleniu przymierzalni, bo tam często są podejmowane decyzje zakupowe. Warto także pomyśleć o oszczędzaniu energii i wykorzystaniu oświetlenia LED – wyjaśniał Romuald Wojtkowiak.