Krzysztof Nitsch MIG Group:zagrożenia związane z e-commerce

Marketing Investment Group, zarządza m.in. salonami 50 Style w Polsce

Marketing Investment Group, zarządza m.in. salonami 50 Style w Polsce

W e-commerce dla naszych marek zdecydowaliśmy się zainwestować w 2009 roku. Wówczas padło też pytanie czy e-commerce to szansa czy zagrożenie dla handlu tradycyjnego. Wśród zagrożeń, które  dostrzegamy znalazły się:
– fakt, że ludzie migrują do internetu. Następuje wzrost zakupów w sieci  i zmiana zachowania klientów, którzy coraz więcej czasu spędzają w sieci
– fakt, ze klienci dużo łatwiej porównują ofertę w sieci niż w sklepie tradycyjnym ( porównywarki cenowe)
– klienci coraz częściej decyzje zakupowe podejmują on line
– nasi mali konkurenci lokalni stają się potężnymi graczami bo w sieci jest to dużo łatwiejsze
– firmy tracą kontrole nad swoimi markami, dziś fora społecznościowe kreują wizerunek danej marki
Wśród szans, które dostrzegliśmy w e-commerce są:
– fakt, że internet to nowa rzeczywistość, która otwiera dla firmy nowy rynek dotąd nieosiągalny
– e-commerce buduje obecność i dostępność naszej marki w momentach i miejscach oczekiwanych przez klienta – brak ograniczenia czasowego i geograficznego
– efekt dotknięcia- klient  podejmuje decyzję online, a dokonuje zakupu albo online albo offline
– e-commerce szansą na wyróżnienie się w oczach klienta i budowanie przewagi konkurencyjnej
– e-commerce szansą do budowania społeczności wokół naszej marki

Marketing Investment Group, zarządza m.in. salonami Sizeer oraz 50 Style w Polsce. MIG jest także wyłącznym dystrybutorem marek Timberland, Umbro, linii obuwniczej Lacoste, Mizuno, Confront, Feewear oraz centrum zaopatrzenia klubów sportowych Pro-Game.

Reklama

Galeria Jurajska