Polski rynek jest atrakcyjny dla międzynarodowych sieci handlowych

W 2012 roku zbudowano 550 tys. mkw. GLA nowoczesnej powierzchni handlowej

W 2012 roku zbudowano 550 tys. mkw. GLA nowoczesnej powierzchni handlowej

W 2011 roku zanotowano wzrosty we wszystkich sektorach polskiego rynku nieruchomości komercyjnych. Wzrosty te towarzyszą dobrym wynikom polskiej gospodarki – w 2011 roku produkt krajowy brutto wzrósł o 4,3% rok do roku i choć w roku 2012 przewidywany jest mniejszy wzrost (2,5%) to prognozy dla rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce są optymistyczne. 
 

W 2011 roku na rynek trafiło 740 tys mkw. nowej powierzchni handlowej (zestawienie to obejmuje obiekty o powierzchni powyżej 5 tys mkw), co oznacza wzrost o ponad 35proc w stosunku do ilości powierzchni oddanej do użytkowania rok wcześniej. W dalszym ciągu na handlowej mapie Polski dominują duże miasta choć coraz bardziej zauważalny staje się trend lokowania nowych obiektów w mniejszych miejscowościach. W polskim rynku powierzchni handlowych największy udział mają centra handlowe (74 proc.). Na kolejnej pozycji znajdują się parki handlowe (17 proc.). Trzecie miejsce zajmują handlowe magazyny (7 proc.). Najbogatsza oferta jest w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Trójmieście. Bazując na planach deweloperów szacuje się, że w 2012 ilość oddanej nowej powierzchni handlowej będzie zbliżona do poziomu z roku 2011. Stabilna sytuacja ekonomiczna w Polsce oraz dość duża odporność polskiej gospodarki na rynkowe zawirowania sprawiają, że polski rynek jest atrakcyjny dla międzynarodowych sieci handlowych, które decydują się otworzyć tutaj lokale handlowe lub zwiększyć zaangażowanie w już istniejącą sieć sprzedaży.   
 

Raport przygotowała firma DTZ

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016