Projekt rozbudowy CH Ogrody z certyfikatem BREEAM

CH Ogrody z certyfikatem BREEAM

CH Ogrody z certyfikatem BREEAM

CBRE Global Investors, spółka zarządzająca Centrum Handlowym Ogrody będzie ubiegał się o certyfikat BREEAM dla elbląskiego obiektu, którego rozbudowa rozpocznie się w trzecim kwartale tego roku.

Nowy budynek CH Ogrody od początku projektowany był w zgodzie z zasadami zrównoważonej architektury. Certyfikat zrównoważonego budownictwa BREEAM, o który ubiega się projekt, potwierdza nie tylko proekologiczność zastosowanych technologii i całego procesu budowy nowego centrum handlowego, ale także przyjazność budynku dla użytkowników i otoczenia.

W procesie certyfikacji BREEAM brane są pod uwagę takie kategorie jak: procedury zarządzania projektem i rozbudową, rozwiązania gwarantujące zmniejszenie zużycia wody, energii i emisji CO2, wpływ użytych materiałów na środowisko, wpływ budynku na samopoczucie i zdrowie jego użytkowników, lokalizacja i rozwiązania komunikacyjne w świetle redukcji emisji CO2, zarządzanie odpadami, zagospodarowanie przestrzeni – dbałość o zachowanie wartości ekologicznej otoczenia, minimalizowanie zanieczyszczenia środowiska.

Inwestor CH Ogrody, CBRE Global Investors, zlecił projektantom rozbudowy inwestycji wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań, mających na celu ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. Zarówno fasada obiektu, wykonana ze szlachetnych materiałów, jak i nowoczesne technologie budowlane, zagwarantują wysoką estetykę i jakość architektoniczną rozbudowanej inwestycji. Obiekt będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przygotowano też pomieszczenia odpoczynku dla rodziców z małymi dziećmi, a każdy z węzłów sanitarnych zostanie wyposażony w specjalne miejsce do przewijania niemowląt. Na parkingach znajdą się powiększone stanowiska dla osób niepełnosprawnych oraz rodzin z dziećmi. Uzyskaniu zielonego certyfikatu sprzyjać będzie także zabudowa parkingu otwartego, umieszczenie wszystkich poziomów parkingu w kubaturze budynku oraz zabudowa urządzeń grzewczo-wentylacyjnych, co przyczyni się do zminimalizowania poziomu hałasu i zanieczyszczeń. Łatwość obsługi komunikacyjnej zapewnią m.in.: rozdzielenie ruchu samochodów dostawczych oraz ruchu pieszego, a także budowa pasów włączenia i wyłączenia dla klientów wraz z sygnalizacją świetlną. Ogromne znaczenie w projekcie rozbudowy ma bezpośrednie otoczenie inwestycji, które zostanie zagospodarowane zielenią. Przestrzeń dla pieszych będzie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a ciągi komunikacyjne, prowadzące do centrum, zostaną dostosowane także dla rowerzystów. Połączenie przestrzeni publicznej z komercyjną oraz szerokie zastosowanie elementów małej architektury: fontanny, detali rzeźbiarskich, miejsc odpoczynku, przyczynią się do wysokiej jakości zagospodarowania terenu inwestycji i wpłyną na komfort odwiedzających centrum klientów.

CH Ogrody działa od 2002 roku. W zasięgu 30 minut dojazdu do obiektu mieszka 180 tysięcy osób, natomiast po rozbudowie obiekt stanie się centrum regionalnym o strefie zasięgu obejmującej ponad 400 tysięcy mieszkańców w promieniu 50 km. Oferta centrum powiększy się o 75 lokali handlowych i usługowych – do łącznej liczby ok. 130. Komercjalizacja nowego projektu jest w zaawansowanej fazie; zostały podpisane umowy najmu z firmami nieobecnymi dotychczas na lokalnym rynku, i trwają rozmowy z kolejnymi potencjalnymi najemcami.

Za rozbudowę i komercjalizację obiektu odpowiedzialna jest firma ACTEEUM Central Europe, która działa na zlecenie inwestora CH Ogrody – CBRE Global Investors.

Spółka CBRE Global Investors, będąca częścią grupy CBRE, jest jedną z firm działających w branży zarządzania inwestycjami w nieruchomościach komercyjnych. CBRE Global Investors jest obecna w 21 krajach i od przeszło 39 lat świadczy usługi dla ponad 600 klientów instytucjonalnych. Wartość zarządzanych aktywów to 94.8 mld. dolarów. W Polsce, CBRE Global Investors zarządza ośmioma nieruchomościami należącymi do funduszy PFCE i PFCEE są to m.in.: Centrum Handlowe Ogrody w Elblągu, Centrum Handlowe Sarni Stok w Bielsku Białej, Centrum Handlowe King Cross Praga, Domy Towarowe Wars Sawa Junior, Złote Tarasy w Warszawie.

 

Reklama

Galeria Jurajska