NG2: w planach rozwój sieci sprzedaży

NG2 SA, dystrybutor i producent obuwia w Polsce, wypracował w IV kwartale 2011 roku prawie 65 milionów zł zysku netto przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 365,6 mln zł.

Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 82 mln zł, a EBITDA ponad 88,2 mln zł. Grupa realizowała plany rozbudowy sieci sprzedaży, która w trzecim kwartale została powiększona o blisko 5,5 tys. mkw.

Podstawą strategii NG2 na najbliższe lata pozostaje rozwój w Polsce i w Czechach. Ambitne plany związane są również z rynkiem słowackim, gdzie na początku drugiego kwartału spółka otworzy pierwsze sklepy. Jednocześnie NG2 zamierza kontynuować rozpoczętą w pierwszym kwartale współpracę z franczyzobiorcami z Rosji.

W ciągu czterech kwartałów 2011 roku dynamika wzrostu skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży GK NG2 wyniosła jedynie nieco ponad 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł jednak aż 82 mln zł, a zysk netto prawie 65 mln zł. Oznacza to wzrost odpowiednio o 64 proc. i 58,1 proc. w stosunku do IV kwartału ubiegłego roku.

Sieć sprzedaży NG2 na koniec grudnia 2011 roku obejmowała łącznie 714 placówek, w tym 598 sklepów własnych: 293 salony CCC w Polsce i 52 w Czechach, 216 sklepów BOTI oraz 37 butików QUAZI.

W skład Grupy Kapitałowej NG2 wchodzą NG2 S.A. – spółka zarządzająca siecią sprzedaży, CCC Factory Sp. z o.o., zajmująca się produkcją obuwia oraz NG2 Suisse S.a.r.l., spółka zarządzająca znakami towarowymi . Sprzedaż kolekcji prowadzona jest łącznie w ponad 700 placówkach pod markami CCC, QUAZI oraz BOTI. Dostawcy obuwia dla Spółki to zarówno producenci zagraniczni (przede wszystkim szyjący na zlecenie NG2 producenci chińscy), krajowi, jak też własne zaplecze produkcyjne. Udział Grupy NG2 w bardzo rozdrobnionym rynku obuwia jest szacowany na 16 proc.