Polacy spędzają coraz więcej czasu w centrach handlowych

32 proc. ankietowanych poświęca na jedno wyjście do Centrum handlowego 3 godziny. 13 proc. potrzebuje jeszcze więcej czasu – wynika z badań SMG/KRC MillwardBrown przeprowadzonych dla Silesia City Center. 8 proc. Polaków podczas jednego wyjścia do galerii handlowej wydaje na zakupy 400 zł. Najczęściej kupowane są ubrania, biżuteria i sprzęt.

– Do zakupów podchodzimy coraz bardziej spontanicznie, nie zawsze je planując. Często wypad do galerii handlowej podyktowany jest naszym nastrojem i staje się odskocznią od codzienności. Dziś aż 22 proc. osób odwiedzających centrum handlowe robi zakupy spontanicznie – mówi Dominika Musialik, marketing manager Silesia City Center.

Jak się okazuje, aż 91 proc. klientów preferuje robić zakupy samodzielnie, bez osoby towarzyszącej. Jeśli zaś decydują się na wyjście do Centrum handlowego, to ze znajomymi, a nie z partnerem czy współmałżonkiem. – Polacy lubią robić zakupy w nieskrępowany sposób. Bez współmałżonka, dzieci i ochroniarza chodzącego krok w krok za nami po sklepie. Wolimy także nie mieć świadków, którzy komentują nasze często bardzo spontaniczne i drogie zakupy. Już dziś 5 proc. z nas w ogóle nie kontroluje swoich wydatków podczas zakupów, a 11 proc. przyznaje wprost, że często robi zakupy dla swojej własnej przyjemności – mówi Musialik.

Badania ankietowe na zlecenie Silesia City Center przeprowadziło MillwardBrown SMG/KRC (próba 1236 osób)