Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada Realty

Popularność, jaką cieszą się trzy centra handlowe sieci Dekada zrealizowane przez spółkę Dekada Realty w Myślenicach, Skierniewicach i Sieradzu potwierdzają, że mniejsze miasta to doskonałe lokalizacje dla obiektów typu convenience shopping center czyli centrów handlowych przeznaczonych do codziennych, szybkich zakupów.

Dekada Myślenice była swego rodzaju testem wprowadzonego konceptu „convenience shopping center” – wygodnego centrum handlowego przeznaczonego do codziennych, szybkich zakupów dokonywanych po drodze z pracy czy szkoły. Dodatkowo poprzez połączenie funkcji handlowej z komunikacyjną powstała naturalna synergia wynikająca z możliwości zrealizowania zakupów przy okazji oczekiwania na autobus.

Myślę, że duże miasta są już nasycone znanymi brandami, a klient w mniejszych miejscowościach przyzwyczaił się do sieciowych marek typu C&A, H&M i oczekuje ich także w swojej okolicy. Natomiast międzynarodowe sieci dostrzegają, że ich klienci to nie tylko mieszkańcy dużych aglomeracji i otwierają swoje sklepy w mniejszych galeriach.

Koncept doskonale przyjął się w Myślenicach – po przeszło pół roku, które upłynęło od otwarcia obiektu, najemcy są zadowoleni z frekwencji i osiąganych obrotów. Na powierzchni najmu 3, 5 tys. mkw. z sukcesem funkcjonuje Rossman, CCC, empik i Pepco. Klienci docenili formułę convenience shopping center czyli łatwość i wygodę zakupów, a propozycja handlowa najemców dobrze wpisała się w potrzeby konsumentów.

Kolejne dwa obiekty sieci Dekada powstały we wrześniu ubiegłego roku w Skierniewicach i w listopadzie w Sieradzu.

Więcej o koncepcji i planach rozwoju sieci Dekada w najnowszym wydaniu Shopping Center Poland.