Grupa Smyk: 20 lokalizacji na nowe salony Smyk Megastore

Maciej Szymański, prezes zarządu Grupy EM&F

Maciej Szymański, prezes zarządu Grupy EM&F

Grupa Smyk, sieć sklepów z artykułami dla dzieci należąca do spółki EM&F, planuje rozwój sieci sprzedaży. Zarząd spółki zamierza przeznaczyć na inwestycję około 30 mln zł. Nowe salony pojawią się w największych miastach na terenie całego kraju.

– W 2011 roku otworzyliśmy 13 salonów sieci Smyk w tym trzy Smyk Megastore. Obecnie mamy zabezpieczone na kolejne otwarcia 20 nowych lokalizacji. W planach jest uruchamianie sklepów w największych miastach w Polsce w dużych galeriach i centrach handlowych. Na tę inwestycję zamierzamy przeznaczyć około 30 mln zł. – powiedział Jacek Bagiński, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy EM&F.

W IV kwartale 2011 otwarto 6 sklepów, w tym czwarty już Smyk Megastore w Krakowie. Łącznie w 2011 r. sieć Smyk w Polsce powiększyła się o 13 placówek. Przychody ze sprzedaży Grupy Smyk w IV kwartale 2011 roku wzrosły o 23 proc. do 375 mln zł (w całym 2011 r. wyniosły blisko 970 mln zł – wzrost o 16 proc.).

Smyk to jedna z największych w Polsce sieci sklepów z artykułami dla dzieci, wchodząca w skład Grupy Empik Media & Fashion (Grupa EM&F). Historia marki Smyk sięga lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dynamiczny rozwój sieci rozpoczął się jednak w roku 2000. Powołano wówczas samodzielną spółkę: Smyk Sp. z o.o.

Obecnie sieć sklepów Grupy Smyk stanowi łącznie 155 salonów. W Polsce działa 81, w Niemczech 47, Rosji 14, Rumunii 2, Turcji 3, a na Ukrainie 8.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016