Centrum handlowe zbadało preferencje konsumentów

Zarząd spółki EM&F zapowiedział restrukturyzację w przynoszącym straty segmencie Moda i Uroda. Grupa pozbyła się nierentownych marek Hugo Boss i Mango. Zmiany czekają także sieć Esprit, Aldo, River Island, New Look i Peacocks.

– Plany na ten rok dotyczące sektora modowego zakładają przede wszystkim zamykanie nierentownych sklepów, obniżanie kosztów operacyjnych oraz renegocjację umów franczyzowych – powiedział Maciej Szymański, prezes zarządu Grupy EM&F.

Głównym powodem problemów spółki z sektorem modowym są spadek przychodów ze sprzedaży, drogi i niewystarczająco rentowny model franczyzowy obecny w większości sieci modowych działających w ramach EM&F oraz, jak podkreśla zarząd spółki, wzrost czynszów. W wyniku tych problemów zarząd spółki zamierza w dalszym ciągu pozbywać się nie przynoszących zysku salonów oraz renegocjować warunki umów franczyzowych.

– Grupa uzyskała wstępną zgodę na zawiązanie spółek joint-venture z markami River Island i Orsay, a umowy są w trakcie negocjacji. Grupa podpisała nowe umowy franczyzowe z lepszymi warunkami współpracy z markami Aldo oraz New Look. Otrzymaliśmy również wstępną zgodę na zmianę warunków umowy z marką Esprit i nowy kontrakt jest w trakcie negocjacji – poinformował Szymański.

Grupa zamierza także przebudować upadającą sieć Peacocks. Obecnie w ramach grupy działa 59 salonów tej sieci w 3 krajach. Zarząd planuje część z tych sklepów zamienić na inne należące do Ultimate Fashion, przynoszące zyski.

Przypomnijmy, w 2011 roku Grupa EM&F zamknęla 12 nierentownych sklepów w Polsce, Rosji i na Ukrainie. W listopadzie 2011 r. sprzedano za kwotę 6 mln zł sieć 5 sklepów pod marką Hugo Boss, ze względu na brak możliwości rozwoju sieci poza Polską oraz słabe wyniki finansowe (oprócz Warszawy). Kupującym był właściciel marki Hugo Boss. W grudniu 2011 r. sprzedane zostało 31 proc. udziałów w EPCD Sp. z o.o. (wyłączna dystrybucja kosmetyków marki Dior w Polsce). Po transakcji LuxPol Invest Sarl, spółka zależna od NFI EMF S.A. posiada 49 proc. udziałów w EPCD.

Z raportu finansowego spółki na IV kwartał 2011 roku wynika, że najgorsze wyniki i ujemne LFL w sektorze modowym miały marki Peacocks, Esprit oraz Wallis, na co złożyły się między innymi nietrafione kolekcje oraz ciepła zima. Najlepsze wyniki i dodatnie LFL osiągnęły marki Aldo, River Island, New Look oraz Mexx.