Sieć liczy kilkadziesiąt salonów sprzedaży

Zarząd spółki EM&F poinformował, że założenia budżetowe spółki na 2012 rok to uruchomienie kilkudziesięciu punktów sprzedaży. Rozwój sieci sprzedaży ma być czynnikiem, który poprawi wynik EBITDA spółki.

Capex czyli wydatki inwestycyjne grupy na 2012 r. wynoszą 130 mln zł. Na pierwszy kwartał 2012 zaplanowano rozwój sieci w tym 4 nowe salony Empik, 1 Smyk Megastore oraz 6 szkół językowych w tym w Rosji i Turcji. – Naszym celem na 2012 rok jest dalszy rozwój, a planowane inwestycje chcemy wykonać w bezpieczny sposób. Mamy zaplanowany capex i zakładam, że dzięki temu uda nam się poprawić wynik EBITDA w 2012 r. Liczymy, że uda nam się to wykonać nawet przy LFL na poziomie 0 proc. – powiedział Maciej Szymański, prezes Grupy EM&F.

Grupa Empik Media & Fashion (Grupa EM&F) to wielokanałowy dystrybutor produktów lifestyle’owych, działający na rynku polskim, rosyjskim, ukraińskim, czeskim, słowackim, niemieckim, rumuńskim i tureckim. Grupę EM&F tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz NFI Empik Media & Fashion S.A. jako spółka holdingowa. Na koniec 2011 r. sieć sprzedaży Grupy EM&F liczyła 751 punktów o łącznej powierzchni netto 318.253 mkw. (w tym m.in. takich marek jak: Empik, Smyk, Esprit, GAP, Aldo, River Island, Wallis, Mexx, Peacocks, New Look oraz sieci szkół językowych Speak Up i empik school).