Prima Moda: wzrost zysku w IV kwartale 2011 roku

Toruń: 7 ha na budowę centrum handlowego

Toruń: 7 ha na budowę centrum handlowego

Przychody ze sprzedaży wypracowane przez Prima Moda S.A. w IV kwartale 2011 roku wyniosły 16,5 mln zł, czyli o 8,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Spółka osiągnęła w tym czasie 1,8 mln zł zysku netto (+6,6% r/r). Obecnie sieć sklepów Prima Moda składa się z 44 salonów zlokalizowanych w galeriach handlowych.

Cały 2011 rok spółka zamknęła przychodami na poziomie 57,2 mln zł, co oznacza wzrost o 8,4 proc. w porównaniu z przychodami osiągniętymi w 2010 roku. Z kolei EBIT wyniósł 2,1 mln zł (+150 proc. r/r), a EBITDA nieco ponad 4 mln zł (+62 proc. r/r). Marża Brutto na sprzedaży wyniosła 54,15 proc. i była wyższa o 2,26 pp r/r. Wynik netto wyniósł 551 tys. zł (wobec 943 tys. osiągniętych w 2010 roku). Jak informuje zarząd spółki w raporcie, spadek zysku spowodowany był ujemnym saldem na różnicach kursowych.

– Wyniki sprzedaży spółki wykazują zmienność w ciągu roku. Sezon jesienno – zimowy cechuje sprzedaż obuwia relatywnie droższego (kozaki, botki) od obuwia w sezonie wiosenno – letnim, dlatego wyniki sprzedaży w drugim półroczu są zwykle wyższe. Dane wskazują, że zwykle najlepszym sprzedażowo jest czwarty kwartał roku – czytamy w sprawozdaniu finansowym Prima Moda S.A. za 4 kwartał 2011.

Prima Moda S.A. prowadzi działalność w zakresie sprzedaży detalicznej obuwia i wyrobów
skórzanych na terenie Polski. Spółka stosuje jednolitą politykę cenową na terenie całego kraju.
 

Reklama

Galeria Jurajska