Krok do przodu w realizacji obiektu pod Rzeszowem

Po 4 kwartałach 2011 skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Wojas S.A. wyniosły 145,1 mln zł, co oznacza wzrost o 12,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego. Sprzedaż wzrosła głównie dzięki detalicznemu kanałowi dystrybucji (+20 proc. r/r). Sieć salonów obuwniczych Wojas w 2011 roku powiększyła się o 16 obiektów (18 otwarto i dwa zamknięto).

Z kolei wynik netto Grupy wyniósł 4,4 mln zł i spadł o 4,8 proc. w stosunku do zysku osiągniętego w 2010 roku. Skonsolidowana marża brutto natomiast po 4 kwartałach 2011 wyniosła 43,4 proc. (w porównaniu do 40,2 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego). EBIT wyniósł 9,7 mln zł (+ 61,1 proc. r/r), a EBITDA wyniosła 15.3 mln zł (+ 53,8 proc. r/r/). – Strategia Grupy Wojas S.A. zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży – czytamy w raporcie finansowym spólki za 4 kwartały 2011 roku.

Podstawowym źródłem przychodów Grupy Wojas S.A. jest sprzedaż obuwia (85,2 proc.)., a w dalszej kolejności galanterii a skórzanej i akcesoriów do butów (7,8 proc.). Firma sprzedaje w większości obuwie własnej produkcji (47,3 proc.). Detaliczna sieć sprzedaży Wojas obejmuje obecnie około 130 sklepów (ponad 120 salonów firmowych w kraju i kilka salonów firmowych na Słowacji). Jest ona realizowana przez Wojas Trade Sp. z o.o.