Marcin Materny, Echo Investment: inwestycja powinna być „numerem 1” w regionie

Real4You realizuje m.in. Mega Mall w Bukareszcie

Real4You realizuje m.in. Mega Mall w Bukareszcie

Kluczowa dla inwestorów nieruchomości komercyjnych jest nie wielkość miasta, a wielkość i jakość obszaru oddziaływania projektu, czyli catchment i siła nabywcza. Szczególnie dotyczy to miast pełniących role ośrodków regionalnych.  W wielu regionach taką centralną role spełniają właśnie mniejsze miasta. Wszystko zależy od jakości projektów, a co za tym idzie – świadomego skonstruowania oferty dla lokalnego rynku – informuje Marcin Materny, dyrektor Działu Centrów Handlowych – Zagranica spółki Echo Investment w wywiadzie dla Shopping Center Poland.

– Odpowiednia skala oraz prawidłowa, uwzględniająca uwarunkowania lokalne, oferta projektu, a także doskonała lokalizacja to gwaranty dominującej pozycji na rynku. Warunkiem sukcesu jest, żeby planowany obiekt był liderem, prawdziwym „numerem 1” w regionie. Dobrym przykładem centrum, które będzie pełniło wiodącą rolę w skali regionalnej jest łomżyńska Galeria Veneda. To największy obiekt handlowy, dysponujący całkowitą powierzchnią 40 tys. mkw., z czego prawie 16 tys. mkw. przeznaczono pod wynajem. W galerii znajdzie się 80 sklepów i punktów usługowych. Wynajęto już prawie 80 proc. powierzchni handlowej, co świadczy o tym, że najemcy są bardzo zainteresowani takimi lokalizacjami – wyjaśnia Marcin Materny.

W tym roku Echo Investment planuje otwarcie trzech dużych inwestycji związanych z sektorem nieruchomości handlowych. Będzie to właśnie Galeria Veneda w Łomży, a także Galeria Olimpia w Bełchatowie i Outlet Park Szczecin – pierwsze centrum wyprzedażowe w regionie zachodniopomorskim.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016