Marta Augustyn, Dział Powierzchni Handlowych Jones Lang LaSalle

Marka Zara, należąca do Inditexu – jednej z największych grup w branży odzieżowej na świecie, rozpoczyna sprzedaż internetowa w Polsce. W sieci dostępne będą kolekcje: damska, męska i dziecięca, które będą pokrywały się z artykułami dostępnymi w sklepach fizycznych. Sklep jest dostepny dla klientów od 7 marca 2012. Obecnie sklepy internetowe tej marki działają w 19 krajach m.in. w USA, Niemczech, Francji, Belgii, Danii i Włoszech.

Ceny w sklepie online będą takie same jak we wszystkich salonach. Klient ma do wyboru trzy rodzaje dostawy: Standard, Express oraz Odbiór w sklepie. Jeśli kupujący wybierze opcje odbioru osobistego w wybranym przez siebie salonie, zamówienie zostanie zrealizowane w przeciągu 3-5 dni. Wybierając opcje ‚Standard’, klient otrzymuje paczkę w ciągu 3-5 dni. Przesyłka ‚Express’ zapewnia dostawę w przedziale od 24 do 48 godzin (dni pracujących). Płatności można dokonać kartami: VISA, AMEX i Master Card.

Zwrotów, tak jak w całej sieci, można dokonywać do 30-tu dni od daty zakupu – w każdym ze sklepów lub wysyłając kurierem z domu. Klienci sklepu internetowego będą mieli do dyspozycji darmową infolinię jak również kontakt mailowy, gdzie będą mogli kierować swoje pytania i wątpliwości związane z transakcjami.

Strona sklepu została zaprojektowana tak, aby zakupy tam były łatwe. Szukanie ubrań jest proste dzięki zaawansowanym opcjom filtrowania jak kolory, rozmiary czy ceny. Zawartość koszyka można obejrzeć w każdym momencie wirtualnych zakupów.

Pierwszy sklep Zara w Polsce otworzył się we Wrocławiu w 1999 roku. Od tamtej pory marka bardzo rozwinęła się i posiada obecnie 39 sklepów. Ponadto, Grupa Inditex jest obecna także w Polsce sześciu innych formatach (Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Zara Home). W sumie, Inditex posiada 167 sklepów w Polsce.