Supermarket Piotr i Paweł

Przychody z działalności firmy Komputronik SA wyniosły w lutym 2012 roku 73,4 mln zł. Dla porównania w analogicznym okresie 2011 przychody wyniosły 61,1 mln zł (nie uwzględniając przychodów ze zdarzenia jednorazowego, jakim była duża dostawa urządzeń mobilnych do jednego z operatorów telekomunikacyjnych o wartości 6,1 mln zł). Oznacza to więc porównywalny wzrost przychodów na poziomie 20,1 proc.

Luty jest w przypadku tej spółki drugim miesiącem czwartego kwartału roku obrachunkowego 2011-2012, kończącego się 31 marca 2012 roku.

Przypomnijmy, że styczniu 2012 roku Komputronik S.A. miał przychody na poziomie 83,9 mln zł – to o 31,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku. Spółka poinformowała również, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy (marzec 2011 – luty 2012) udało się osiągnąć 988,6 mln zł przychodów.

Komputronik SA od 15 lat jest dystrybutorem sprzętu komputerowego, oprogramowania, akcesoriów elektronicznych, a także od niedawna produktów AGD i RTV. W tym czasie spółka stworzyła sieć sprzedaży złożoną z około 250 salonów (własnych i franczyzowych), zrealizowała blisko dwa miliony zamówień w internetowym sklepie Komputronik.pl i przeprowadziła udany debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Sieć franszyzowych salonów Komputronik rozrośnie się w ciągu 2012 roku do blisko 180 placówek. Prezes spółki Wojciech Buczkowski powiedział agencji ISB, że do grudnia planowane jest otwarcie 20 nowych sklepów działających na tej zasadzie. Przynajmniej kilkanaście z nich znajdzie się w galeriach handlowych. Robert Romanowski, szef Działu Obsługi i Rozwoju Sieci Franczyzowej Komputronik, powiedział Retailnet. pl, że już teraz ponad 60 na 100 działających w ten sposób sklepów usytuowanych jest w największych centrach handlowych i proporcja ta może zostać zachowana.