18 sklepów w Czechach

– Dla nas ubiegły rok był bardzo dobry, byliśmy po raz kolejny liderem sprzedaży rynku kosmetyków luksusowych w Polsce z ponad 50 proc. udziałem w tym segmencie. Osiągnięte wyniki potwierdzają rentowność naszego formatu, który sprawdza się także w trudniejszych czasach, są też dowodem na siłę konceptu – ocenia Michał Dominik, dyrektor generalny, Sephora Polska i Czechy.

– Nadal dynamicznie się rozwijamy, a efektywna strategia biznesowa powoduje, że w rankingach centrów handlowych plasujemy się w grupie sklepów o największych obrotach. W Polsce rynek kosmetyków luksusowych jest dopiero w początkowej fazie rozwoju i ma jeszcze duży potencjał wzrostu. Uważamy, że najlepszym sposobem na jego rozwijanie j jest poszerzanie wiedzy klientów na temat nowoczesnej kosmetologii i benefitów, jakie ze sobą niesie oraz budowanie lojalności klientów, co jednak w tej kategorii nie jest łatwe – dodaje Michał Dominik.

Na przykład zapachy są zakupem typowo impulsowym i tutaj trudno o lojalność – klienci, zwłaszcza kobiety, nieustannie poszukują nowości. Jednak np. w kategorii pielęgnacji jest inaczej. Wierzymy, że programy lojalnościowe i specjalne akcje marketingowe dadzą efekty, gdyż klient zechce wrócić do perfumerii nie tylko po zakupy, lecz także po fachową poradę – podsumowuje dyrektor generalny Sephora na Polskę i Czechy.

Firma i marka Sephora powstała we Francji ponad 40 lat temu, a na polskim rynku obecna jest od 13 lat. Właścicielem sieci w naszym kraju jest Sephora Polska Sp. z o.o., należaca do koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie grupy działającej w sektorze dóbr luksusowych.