Rusza sklep online sieci Parfois

Grupa Muszkieterów planuje co roku wydawać na rozwój sieci Polsce 100 mln euro, w tym także na przejęcia gotowych obiektów. Planuje ekspansję w dużych aglomeracjach, a także większą niż dotychczas współpracę z deweloperami, samorządami.

– Obecnie Grupa Muszkieterów wprowadza w życie 5-letni plan rozbudowy sieci w Polsce, który zakłada uruchomienie w tym czasie ponad 400 sklepów Intermarche i Bricomarche. Zamierzamy każdego roku zainwestować w rozwój i zakup nieruchomości około 100 mln euro. Jest to możliwe dzięki bardzo dobrej kondycji finansowej naszej Grupy. Ponadto, mamy silne wsparcie z centrali we Francji, która doskonale zdaje sobie sprawę z potencjału polskiego rynku – powiedział Zbigniew Suhak, prezes zarządu rozwoju w Grupie Muszkieterów.

Grupa Muszkieterów poszukuje gruntów, na których będzie mogła uruchomić zarówno pojedyncze sklepy Intermarche oraz Bricomarche, jak i Rynki Muszkieterów, czyli zlokalizowane obok siebie oba formaty. Grupa poszukuje także lokalizacji, w których będzie w stanie uruchomić własne galerie.
Spółka rozważy każdą propozycję zakupu i realizacji gotowych obiektów handlowych. Zainteresowana jest także zakupem i dzierżawą istniejących lokali.

Grupa Muszkieterów uwzględnia również możliwość uczestnictwa w procesie konsolidacji polskiego rynku. Jeśli pojawi się oferta przejęcia całej sieci handlowej lub części sklepów, a nawet pojedynczych obiektów, zarząd grupy podejmie stosowną decyzję o złożeniu propozycji zakupu.

 – W minionym roku grupa wypracowała obrót na poziomie 37 mld euro, co pozwoliło osiągnąć 6 proc. wzrostu w stosunku do roku ubiegłego. Równie dobre wyniki notujemy na rynku polskim, gdzie funkcjonuje sieć Intermache oraz Bricomache specjalizujące się w asortymencie dla domu i  ogrodu. W 2011 roku pierwszy raz w historii przekroczyliśmy pułap 4 mld zł obrotu. W kolejnych latach zamierzamy umacniać swoją pozycję w Polsce, a także w Europie, poprzez zwiększanie liczby własnych placówek. Cel, jaki sobie postawiliśmy w Polsce to podwojenie liczby sklepów Intermarche i Bricomarche w możliwie krótkim czasie. Rynek polski jest kluczowym dla Grupy Muszkieterów, dlatego zamierzamy z dużą determinacją i jednocześnie możliwie najbardziej elastycznie stwarzać warunki rozwoju – powiedział Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

– Czekamy na odzew oferentów, samorządów, deweloperów, pośredników w handlu nieruchomościami oraz osób posiadających grunty z przeznaczeniem pod zabudowę handlową – dodaje Marek Feruga.

 Międzynarodowa Grupa Muszkieterów, która prowadzi sieci samodzielnie funkcjonujących supermarketów spożywczych i budowlanych (Intermarché i Bricomarché), pierwsze swoje centra handlowe w Polsce postawiła w 2005 roku. Wówczas otworzono pięć galerii handlowych o powierzchni około 5,5 tys. mkw. każde (Głogów, Polkowice, Bolesławiec, Piotrków Trybunalski, Zawiercie).