McDonald’s w Sosnowiec Plaza

Przychody ze sprzedaży grupy AmRest  w 2011 roku przekroczyły 2,6 mld zł co oznacza ich wzrost o 29 proc. w porównaniu do wyników osiągniętych rok wcześniej. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł nieco ponad 103 mln zł i był o 50 proc. wyższy niż wynik wypracowany w roku 2010. Zysk netto wyniósł z 56,4 mln zł wobec 39,9 mln zł osiągniętych w 2010 roku.

Jak informuje zarząd spółki w opublikowanym raporcie rocznym, dynamiczny wzrost przychodów spowodowany był zarówno poprawą o 12 proc. sprzedaży w restauracjach w Europie Środkowo-Wschodniej, Rosji i USA, jak i konsolidacją przejętego w kwietniu ubiegłego roku biznesu w Hiszpanii, który dodał 346,8 mln zł. Największy udział w strukturze przychodów Grupy mają restauracje w Europie Środkowo-Wschodniej, których sprzedaż stanowiła 51,7 proc. przychodów spółki.

AmRest Holdings SE zarządza 6 markami restauracyjnymi w 10 krajach Europy oraz Ameryki Północnej. AmRest prowadzi restauracje w dwóch sektorach: Quick Service Restaurants (QSR) – KFC, Burger King, Starbucks oraz Casual Dining Restaurants (CDR) – La Tagliatella, Pizza Hut, Applebee’s. W zakresie marek KFC oraz Pizza Hut AmRest jest franczyzobiorcą firmy Yum! Brands Inc. Restauracje Burger King funkcjonują także na zasadzie franczyzy, na podstawie umowy z Burger King Europe GmbH.

Restauracje Starbucks otwierane są przez spółki joint venture AmRest Coffee (82 proc. AmRest i 18 proc. Starbucks) posiadające prawa i licencje na rozwój i prowadzenie kawiarni Starbucks w Polsce, w Czechach oraz na Węgrzech. Restauracje Applebee’s funkcjonują na zasadzie franczyzy udzielonej przez Applebee’s International, Inc. Marka La Tagliatella jest marką własną AmRest, która dołączyła do portfela w kwietniu 2011. Obecnie AmRest zarządza prawie 700 restauracjami.