Najnowszy salon Gabor od marca działa w CH Klif Gdynia

Rynek e-commerce w Polsce w ciągu 2011 roku wzrósł o przeszło 32 proc. osiagając wartość 18 mld zł. Wyniki najnowszego badania eCommerce Index przeprowadzonego przez Cuberoot.pl wśród właścicieli sklepów internetowych pokazują, że to nie koniec wzrostu. Ponad 50 proc. właścicieli sklepów internetowych stwierdziło, że w ciągu ostatniego roku przychody ich sklepów zwiększyły sie. Jedynie 16 proc. ankietowanych stwierdziło, że przychody zmalały.

Jak informują autorzy badania, odwrotna sytuacja występuje w przypadku handlu tradycyjnego. 52 proc. ankietowanych właścicieli tradycyjnych firm typu ‘small biznes” stwierdziło, że w ciągu minionych 12 miesięcy ich przychody  spadły, a jedynie 15 proc., że wzrosły (badania 4P research mix z grudnia 2011). Dodatkowo aż 63 proc. właścicieli e-sklepów ocenia, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy przychody ich sklepów wzrosną (w całym small biznesie tylko 25 proc. właścicieli firm powiedziało, że najbliższym roku obroty ich firm wzrosną).

Marcin Walocha z Dontpay.pl, partnera badania eCommerce Index ocenia, że e-commerce w Polsce rzeczywiście ma się dobrze, a będzie miał się jeszcze lepiej. -Różne analizy pokazują, że europejski rynek e-commerce wzrośnie w ciągu najbliższych 4 lat o 60 proc., a wszystko wskazuje na to, że Polska będzie liderem tego wzrostu, ponieważ nasze zapóźnienie w stosunku do innych państw unii jest znaczne.

eCommerce Index to odbywające się co kwartał badania koniunktury w sektorze eCommerce. Partnerami badania były firmy: Empathy, Dontpay.pl, Grupa Divante.