Metro AG: analizujemy przyszłość sieci Real

Arkady Wrocławskie

Arkady Wrocławskie

Zarząd spółki Metro AG, właściciel centrów zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, hipermarketów Real i marketów elektronicznych Media Markt oraz Saturn, poinformował o niepewnej przyszłości sieci Real. Władze spółki analizują wyniki finansowe. – Nie osiągnęliśmy zakładanego wzrostu sprzedaży w Realu o 2-3 proc. Jeśli nie uda nam się tego zrobić w tym roku, będziemy się zastanawiać, co dalej – powiedział podczas konferencji prasowej Olaf Koch, prezes Metro AG.

Jak już informowaliśmy, Metro Group w 2011 roku osiągnęła sprzedaż na poziomie 66,7 mld euro. Oznacza to spadek o 0,8 proc. w stosunku do roku 2010, gdy Grupa osiągnęła wynik 67,3 mld euro.
Zmalała sprzedaż w sieci Real z 11,5 mld do 11,2 mld euro (o 2,3 proc.). Przyczyną spadku sprzedaży w Europie Wschodniej jest spowolnienie konsumpcji w Polsce i Rumunii.

Na razie nie widać, by spółka wycofywała się z polskiego rynku. 19 marca podpisane zostały na okres 10 lat umowy najmu na cztery hipermarkety w Tarnowie, Jeleniej Górze, Piotrkowie Trybunalskim i Radomiu. Łączna wartość umów wynosi 38,15 mln euro.

Real Sp. z o.o. i Spółka, Spółka Komandytowa to sieć hipermarketów spożywczo-przemysłowych, działająca w Polsce od 1997 roku. Hipermarkety Real funkcjonują jako obiekty wolnostojące lub w ramach Centrów Handlowych M1. Obecnie w Polsce funkcjonują 54 sklepy sieci Real.

Metro Group jest międzynarodowym koncernem handlowym, obecnym w 33 krajach świata. W Polsce firma jest obecna poprzez swoje sieci dystrybucyjne od połowy lat 90. Siedziba Metro Group znajduje się w Düsseldorfie w Niemczech. Zatrudnia blisko 24 tysiące pracowników. W naszym kraju firma ma cztery sieci dystrybucyjne: centra zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, hipermarkety branży spożywczo-przemysłowej Real, markety elektroniczne Media Markt oraz Saturn.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016