Inditex: udany rok grupy

Do końca roku ma powstać blisko 30 sklepow Kari w Polsce

Do końca roku ma powstać blisko 30 sklepow Kari w Polsce

Sprzedaż netto hiszpańskiej grupy Inditex w roku obrachunkowym 2011 (luty 2011 – styczeń 2012) wyniosła 13,8 mld euro – to o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż like-for-like w tym czasie wzrosła o 4 proc. Sprzedaż netto wzrosła we wszystkich regionach, gdzie funkcjonują sklepy Inditexu. Dochód netto wyniósł 1,9 mld euro, co oznacza wzrost o 12 proc w porównaniu z wynikiem osiągniętym w 2010 roku. Firma w tym czasie uruchomiła na świecie 483 nowe sklepy, w tym 50 w Polsce. Grupa zapowiada, że w 2012 roku liczba nowych otwarć może być nawet wyższa.

Z kolei zysk brutto wzrósł o 10 proc. do poziomu 8,1 mld euro (przy marzy handlowej 59,3 proc.). EBITDA po czterech kwartałach 2011 roku była na poziomie 3,2 mld euro (wzrost o 10 proc.), a EBIT – 2,5 mld euro (wzrost o 10 proc.).

Inditex jest firmą odzieżową pochodzącą z Hiszpanii. Jej założycielem jest Amancio Ortega, uznawany za najbogatszego człowieka w swoim kraju. Pierwszy sklep flagowej marki grupy – Zary – został otwarty w 1975 r. w hiszpańskiej La Coruňa. Grupa posiada obecnie sieci odzieżowe ośmiu marek: Zara, Zara Home, Pull&Bear, Stradivarius, Bershka, Massimo Dutti, Oysho, Uterqüe. W 2011 roku Grupa utworzyła przeszło 9,3 tys. miejsc pracy i obecnie zatrudnia ponad 109,5 tys. pracowników.
 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016