Firma przedstawiła plany ekspansji

Zarząd spółki Próchnik SA. poinformował w raporcie rocznym, że przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów za rok 2011 wyniosły 25 mln zł i były niższe w porównaniu do roku 2010 o 7,5 proc., kiedy wyniosły 27 mln zł. To kolejny rok z rzędu, w którym Spółka notuje spadek sprzedaży. Zysk netto za 2011 rok spółka odnotowała na poziomie 29 tys. zł. W roku 2010 zysk wyniósł 117 tys. zł. Natomiast zysk Próchnik SA. z działalności operacyjnej w 2011 roku wyniósł niespełna 239 tys. zł , a w 2010 roku 551 tys. zł.

Ponadto w komunikacie spółka zapowiada, że będzie kontynuować plan rozwoju na lata 2010 – 2012. Głównym celem strategicznym spółki jest umacnianie pozycji na polskim rynku odzieżowym oraz otwieranie salonów na rynkach państw ościennych. Realizacja tego celu zakłada umacnianie marki, rozwój i doskonalenie własnej sieci dystrybucyjnej, rozszerzenie skali działalności, rozszerzenie oferty asortymentowej o nowe produkty, zwiększenie rynku zbytu poprzez ekspansję na rynek wschodni oraz stworzenie nowej sieci dystrybucyjnej. Do końca 2012 roku spółka będzie miał sieć 50 lokali. W krótce zostaną otwarte salony w Bielsku-Białej i Wrocławiu.

Spółka odzieżowa Próchnik SA. istnieje na polskim rynku od 1948 roku. Firma zajmuje się produkcją odzieży biznesowej skierowanej do mężczyzn. Sklepy Próchnik są zlokalizowane w galeriach handlowych i przy ulicach w większych aglomeracjach miejskich. Aktualnie spółka ma około 30 lokali w  miastach na terenie Polski m.in.: Białystok, Czeladź, Gdańsk, Gliwice, Katowice, Kielce, Konin, Koszalin, Kraków (2 sklepy), Luboń, Łódź (3 sklepy), Piaseczno, Poznań (2 sklepy), Toruń, Warszawa (4 sklepy), Wroclaw, Rzeszów, Słupsk, Szczecin i Zakopane.