Mario Polegato, Geox: chcemy w Polsce powtórzyć nasz włoski sukces

Zmiany we władzach spółki

Zmiany we władzach spółki

W 2011 roku marka Geox sprzedała w Polsce 200 tys. par butów generując przychody o wartości 6 mln Euro. W tym roku prognozuje 25 proc. zysk w przychodach. Firma chce poszerzyć w ofercie liczbę produktów z linii casual dostępnych dla średnio zamożnego konsumenta z wysokimi progiem oczekiwań. Włoski producent oddychającego obuwia Geox chce jednak u nas  powtórzyć sukces jaki odniósł na rodzimym rynku.

– We Włoszech sprzedaliśmy w 2011 roku 7,5 mln butów, co oznacza, że, co dziesiąty Włoch nosi buty naszej marki. Widzimy potencjał na to, aby ten sukces powtórzyć również w Polsce – ocenia Mario Moretti Polegato, twórca marki Geox i prezes tej firmy. Polski rynek jest dla Geox trzecim, po Włoszech i Rosji, rynkiem w Europie.

Firma planuje więc W Polsce otwarcie nowych sklepów i wzrost inwestycji. Aktualnie Geox posiada u nas 12 salonów firmowych i około 200 stoisk sieciowych. Liczba salonów firmowych w okresie najbliższych 2-3 lat ma ulec potrojeniu.

Firma Geox powstała na początku lat 90 tych w północno-wschodnich Włoszech. Od 2004 roku firma jest notowana na mediolańskiej giełdzie. W ubiegłym roku sprzedaż produktów marki na świecie osiągnęła wynik 887,3 mln euro. Znakiem, jakości marki jest produkcja oddychającego obuwia i odzieży. Technologia wymyślona przez Maria Moretti Polegato na początku lat 90-tych jest dziś opatentowana znakiem towarowym Geox. Marka jest dziś obecna w ponad 100 krajach świata i posiada ponad 1200 salonów firmowych. Firma oprócz salonów firmowych ma mocno rozbudowaną sieć franczyzobiorców i zachęcający system wspierania ich, w ramach którego ponosi 50 proc. kosztów nowo otwartego sklepu.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska