Nowe trendy w e-commerce

Blisko 40 proc. ankietowanych sklepów uważa, że sytuacja na rynku e-commerce jest lepsza niż w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie, a 34 proc. sklepów uznało, że sytuacja się nie zmieniła. Z danych zgromadzonych w raporcie wynika, że sklepy internetowe pomimo dobrych nastrojów, nie spoczywają na laurach, ale podejmują aktywne działania związane z pozyskaniem nowych klientów i utrzymaniem dotychczasowych. Wprowadzają nowe metody płatności – blisko 75 proc. badanych sklepów udostępnia płatność za pomocą systemów płatności internetowych.

W tegorocznej edycji raportu e-commerce została wyodrębniona część dotycząca opinii e-sklepów na temat sytuacji na rynku. Zaproszenia do badania zostały wysłane do losowej grupy e-sklepów z blisko 5 tys sklepów internetowych współpracujących z tą porównywarką. Badanie zostało zrealizowane we współpracy z porównywarką cen Okazje.info. Sklepy internetowe biorące udział w badaniu w większości pozytywnie oceniają swoją kondycję finansową i aktualną sytuację na rynku. Wiele z nich deklarowało zdecydowany lub umiarkowany wzrost zysków i obrotów.

Przygotowany przez firme Gemius SA  raport e-commerce  prezentujący opinie sklepów internetowych powstał na podstawie analizy odpowiedzi udzielonych przez sklepy współpracujące z porównywarką cen Okazje.info od 14 listopada 2011 do 16 grudnia 2011 r.