Sklep sieci Textilmarket

Brytyjska marka obuwnicza Clarks zamierza w 2012 roku rozszerzyć sieć o pięć salonów w galeriach handlowych.  – Wszystkie sklepy które otworzymy będą funkcjonować na zasadzie franczyzy– powiedziała redakcji Retailnet.pl Karolina Pawłowska Marketing Manager CEE w C. & J. Clark Polska Sp. z o.o.

Inwestorzy, którzy chcieliby skorzystać z oferty Clarks i otworzyć sklep franczyzowy, muszą dysponować kwotą 200 tys. zł. Umowa franczyzy jest podpisywana na pięć lat. Sieć Clarks pomaga inwestorowi znaleźć odpowiednią lokalizację. Najczęściej salony mieszczą się w centrum handlowym lub przy głównej ulicy handlowej (parter, bezpośrednie wejście, duża witryna, bliskość parkingu) Sklepy Clarks mają powierzchnię od 75 – 150 mkw.

C. & J. Clark International Ltd. (Clarks) jest brytyjską firma zajmującą się projektowaniem, produkcją oraz sprzedażą obuwia. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Street, w hrabstwie Somerset, w Anglii. Firma powstała w 1825 roku, założona została przez Cyrusa i Jamesa Clarka. Obecnie firma Clarks działa w 50 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz państwach Ameryki Północnej, Europy i Azji. Obecnie firma posiada ponad 300 franczyzowych salonów firmowych. W 2012 Clarks planuje otwarcie 100 następnych salonów. Clarks działa jako franczyzodawca od 25 lat. Każdego roku firma sprzedaje 51 milion par butów na świecie.

W Polsce marka Clarks posiada 16 sklepów własnych m.in. Galeria Mokotów w Warszawie, C.H. Silesia City Center w Katowicach, CH Pestka w Poznaniu, oraz 12 stoisk firmowych.