Jones Lang LaSalle komercjalizuje Galerię EMKA

Już trzeci tydzień rośnie liczba klientów odwiedzających polskie centra handlowe.  FootFall Index Polska wskazuje, że w trzecim tygodniu marca 2012 było ich o ponad 1 procent więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. Wzrost odnotowano pomimo tego, że w porównaniu z poprzednim tygodniem klientów w centrach handlowych było mniej.  Z badania wynika, że co roku, na dwa tygodnie przed Świętami Wielkanocnymi spada liczba klientów polskich sklepów, by w kolejnym tygodniu gwałtownie wzrosnąć.

Indeks FootFall powstaje na podstawie obserwacji ruchu klientów wewnątrz i na zewnątrz obiektów handlowych. Indeks publikowany jest co tydzień. Badanie pomaga w analizie przyzwyczajeń i preferencji osób odwiedzajacych polskie centra i galerie handlowe. Pozwala też na ocenę wykorzystania parkingu.

FootFall Index Polska sporządza Experian plc, firma z siedzibą w Dublinie, która działa w 38 krajach. Roczne obroty Experian plc to 4,1 mld dolarów (2,9 mld euro). Firma jest notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych (EXPN). Spółka została założona w 1991 roku. Swoje systemy zainstalowała już 850 centrach handlowych w 41 krajach. Polskę obsługuje biuro w Berlinie, odpowiedzialne za Europę Centralną i Wschodnią.