Tesco: modernizacja hipermarketów

Marilyn posiada sieć sklepów w galeriach handlowych

Marilyn posiada sieć sklepów w galeriach handlowych

Z końcem marca 2012 Tesco kończy modernizacje trzech swoich hipermarketów: w Zielonej Górze, Kielcach i Bielsku-Białej, przebudowując je do formatu Extra. Tym samym w podwyższonym standardzie działa już 16 z 69 hipermarketów Tesco. Przebudowa każdego z nich trwa kilka tygodni i kosztuje około 25 milionów złotych. Inwestycje przynoszą jednak oczekiwane efekty, ponieważ w zmodernizowanych hipermarketach Tesco odnotowuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. W dziale gastronomicznym są to nawet wzrosty trzycyfrowe.

– Teraz mamy w Polsce inną rzeczywistość zarówno w handlu detalicznym, jak i w estetyce oczekiwanej przez klientów – tak modernizacje uzasadnia Piotr Korek, wiceprezes Tesco odpowiedzialny za inwestycje.

W odnowionych halach pojawiają się nowe działy. Na przykład na stoisku Optyk można bezpłatnie przebadać wzrok i kupić okulary ze szkłami korekcyjnymi, a na stoisku Telefony, z pomocą specjalisty, wybrać odpowiednią komórkę i akcesoria. W miejscu dawnego stoiska Grill pojawia się samoobsługowa restauracja Bistro z ofertą dań sprzedawanych na wagę w jednej cenie za 100 g. Największe zmiany widoczne są na stoisku z odzieżą, które wystrojem ma przypominać butik. Ta część zajmuje jedną piątą powierzchni sklepu.

Brytyjska Grupa Tesco posiada jedną z największych międzynarodowych sieci detalicznych. W sieci działa ponad 4,8 tys. sklepów w kilkunastu krajach na całym świecie. W Polsce funkcjonuje ponad 400 sklepów, w samym 2011 roku uruchomionych zostało 51 sklepów. Tesco to sklepy w różnych formatach: hipermarkety (powierzchnia 3 tys. mkw. i więcej), hipermarkety kompaktowe (pow. 2 tys. mkw.), supermarkety (pow. 600 – 800 mkw.)
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska