Dom Mody Drukarnia w Bydgoszczy

Grupa H&M odnotowała w I kwartale 2012 roku wzrost sprzedaży o 13 procent, do  27,8 mld koron szwedzkich.  Zysk brutto grupy  przekroczył 15,5 mld koron.  W Polsce sprzedaż  grupy  H&M sięgnęła w I kwartale 666 mln koron(ponad 300 mln zł) co oznacza wzrost o 12 proc w porównaniu z I kwartałem 2011 roku.  

Komentując te wyniki Karl-Johan Persson prezes (CEO )H&M mówił, że jego firma jest obecna w 44 krajach, a jej oferta jest doceniana przez klientów na całym świecie. Jak podkreslał- tak dobry wynik osiagnięto przy wzroście cen surowców z których H&M korzysta. -Pomimo wzrostu kosztów zakupu, staramy sie nie przerzucać ich na klienta i nie podnosić cen. To zaś mialo negatywny wpływ na marże firmy- zaznaczył Karl-Johan Persson.

Prezes Persson zapowiada też kolejne inwestycje H&M. -Mamy wiele różnych projektów i już w przyszłym roku będziemy tworzyć  nową sieć sklepów. Ma ona  uzupełniać ofertę grupy. 

Szwedzkie H&M jest drugą co do wielkości sprzedaży siecią w Europie. Według stanu na 29 lutego 2012 H&M ma 2 491 sklepów (w lutym 2011 roku było 2 212 sklepów). Polska jest na czele krajów Europy Środkowo-Wschodniej, jeśli chodzi o ich liczbę. H&M posiada 89 lokalizacji, w tym 13 nowych, które otwarto w 2011 roku. Przypomnijmy, że sprzedaż brutto H&M AB w Polsce wyniosła w całym 2011 roku 2,75 mld koron szwedzkich, czyli ok. 1,31 mld zł. Oznacza to 3-proc. wzrost względem 2010 roku.

Oprócz flagowej marki, grupa ma też w ofercie sklepy COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, jak również H&M Home.