Bytom SA: nie będzie fuzji z Gino Rossi

Media Expert otwiera nowe salony

Media Expert otwiera nowe salony

Działająca w branży odzieżowej Bytom SA nie przejmie funkcjonującej w sektorze galanterii skórzanej spółki Gino Rossi. Obydwie firmy poinformowały, że w trakcie negocjacji nie doszły do porozumienia w zakresie warunków realizacji tej transakcji. Rozmowy dotyczyły przeniesienia całego majątku Gino Rossi SA na Bytom SA w zamian za akcje emisji łączeniowej, jakie Bytom SA wyemituje i przekaże akcjonariuszom spółki Gino Rossi.

Przypomnijmy, że negocjacje dotyczące konsolidacji tych podmiotów rozpoczęły się 22 sierpnia 2011, kiedy to doszło do podpisania listu intencyjnego. Informowano w nim, że zachodzą istotne synergie organizacyjne, kosztowe oraz produktowe, a także komplementarność biznesowa, które uzasadniają ekonomicznie projekt połączenia obu spółek. Firmy zakładały wówczas, że w dłuższej perspektywie ich połączenie przyczyni się do powstania nowej jakości na polskim rynku odzieżowym oraz wzmocni ich pozycję konkurencyjną.

Bytom SA rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku. Od 1995 roku firma jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma obecnie posiada około 60 sklepów firmowych w całej Polsce. Z kolei Gino Rossi powstała w czerwcu 1992 roku jako wspólne przedsięwzięcie udziałowców z Polski i Włoch. Od 2006 Gino Rossi SA notowana jest na GPW. Firma posiada własny zakład produkcyjny w Słupsku, gdzie znajduje się główna siedziba Gino Rossi SA oraz zakład produkcji galanterii skórzanej w Elblągu. Sieć sprzedaży obejmuje kilkadziesiąt sklepów firmowych w Polsce i za granicą oraz kilka sklepów outletowych. W ofercie znajduje się skórzane obuwie damskie i męskie oraz akcesoria.

 

Reklama

Galeria Jurajska