Wizualizacja Poznań City Center

Spółka Echo Investment dysponuje już pozwoleniem na budowę i planuje rozpoczęcie prac w III kwartale 2012 roku. Zakończenie inwestycji przewidziano na koniec 2013 roku. Dzięki rozbudowie wrocławski Pasaż Grunwaldzki zyska około 10 tys. mkw. powierzchni handlowej. W nowej części obiektu, która powstanie na miejscu obecnego parkingu naziemnego pomiędzy ulicami Reja i Szczytnicką, znajdą się przede wszystkim sklepy renomowanych marek odzieżowych.

Tym samym oferta centrum uzupełniona zostanie o strefę premium. Obiekt zyska około 50 nowych sklepów. Pojawią się też nowe restauracje z serwisem kelnerskim oferujące kameralną atmosferę. Zaplanowano także klub fitness i kręgielnię. Proces komercjalizacji nowej części obiektu rozpocznie się wkrótce. Aktualnie inwestor prowadzi zaawansowane rozmowy z przedstawicielami marek modowych sektora premium.

– Decyzja o rozbudowie obiektu jest naturalną konsekwencją chęci uatrakcyjnienia oferty Pasażu Grunwaldzkiego, który posiada ugruntowaną pozycję rynkową i cieszy się niezmienną popularnością mieszkańców Dolnego Śląska. Nowa część to przykład wspaniałej architektury, wielkomiejskiej przestrzeni publicznej doświetlonej światłem naturalnym – mówi Krzysztof Giemza, dyrektor działu centrów handlowych Echo Investment.

Przestrzeń publiczna pasażu handlowego połączy się ze strefą wejściową (narożnik ulic Marii Curie-Skłodowskiej i Mikołaja Reja) i przestrzenią istniejącego już Pasażu Grunwaldzkiego. Nowa część to trzykondygnacyjny pasaż handlowy doświetlony światłem naturalnym. Na parterze nowy pasaż ma formę placu miejskiego. Połączenie przestrzeni publicznej parteru z piętrem pierwszym i drugim rozwiązano za pomocą schodów ruchomych. Bezpośrednio z tej przestrzeni zapewniono dostęp do lokali handlowych. Całość podkreślają uwydatnione słupy konstrukcyjne, nowoczesne witryny sklepowe i szklane balustrady. Spójność wnętrza podkreśla oświetlenie liniowe nad galeriami. Elementem zamykającym całość jest przestrzenny szklany dach w formie świetlika o nowoczesnej strukturze. Projekt architektoniczny wykonała pracownia APA – Kuryłowicz & Associates.

Pasaż Grunwaldzki został otwarty w kwietniu 2007 roku. Obecnie obiekt dysponuje 130 tys. mkw. powierzchni całkowitej, z czego 52 tys. mkw. to powierzchnia handlowa. Główni najemcy to Saturn, C&A, H&M, Zara, Bershka, Intersport, Reserved, House, Mohito, Cropp, New Yorker. Ofertę uzupełnia strefa gastronomiczna i 11-salowe Multikino. Jedno z największych centrów handlowych w regionie po rozbudowie będzie dysponowało 162 tys. mkw. powierzchni całkowitej i 62 tys. mkw. powierzchni handlowej. Ofertę zapewni łącznie 250 sklepów. Liczba miejsc postojowych na parkingu zwiększy się do 1 700.

Echo Investment SA to jedna z największych w Europie firm inwestycyjno-deweloperskich z polskim kapitałem. Spółka realizuje inwestycje w czterech głównych sektorach rynku nieruchomości: budownictwie mieszkaniowym, centrach handlowych i handlowo-rozrywkowych, budownictwie biurowym oraz hotelowym. Od 1996 roku spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma zrealizowała blisko 90 projektów w kilkudziesięciu miastach Polski o łącznej powierzchni ponad 800 tys. mkw. Spółka prowadzi również inwestycje w Rumunii, na Węgrzech i Ukrainie. W swoim portfolio Echo Investment posiada 20 zrealizowanych centrów handlowych.