Michał Kałużyński, wiceprezes zarządu Redan SA

Salon GAP został otwarty  4 kwietnia 2012 roku. Katowice są drugim miastem po Warszawie, w którym amerykańska sieć GAP zdecydowała się otworzyć swój salon firmowy. Sklep o powierzchni 724 mkw. będzie znajdował się w nowej części Silesia City Center. Obecnie ubrania tej marki można kupić w 90 krajach na całym świecie.

– GAP uzupełnia ofertę amerykańskich marek odzieżowych, która gwałtownie rozszerzyła się wraz z rozbudową Silesia City Center. Oprócz GAP w Silesii działają już salony tak kultowych, amerykańskich marek jak Tommy Hilfger, GUESS czy Calvin Klein Jeans. W sieci multibrandowej Van Graaf z kolei znajdziemy Polo by Ralph Lauren. Warto także podkreślić, że Katowice są dopiero drugim miastem, w którym sieć zdecydowała się ulokować swój salon, przesądziły o tym liczby i 13 milionów klientów Silesii rocznie – mówi Ilona Szafer, z działu wynajmu Silesia City Center.

Początkowo sklep GAP sprzedawał dżinsy, płyty i kasety. Podczas gdy sprzedaż płyt i kaset nie szła zbyt dobrze, ubrania okazały się przebojem – w ciągu roku sprzedaż GAP’a  osiągnęła wysokość
2 milionów dolarów, a firma rozpoczęła szybką ekspansję w USA. W 1976 roku Gap wszedł na giełdę, a dziś, ponad 40 lat później firma znana jest na całym świecie ze swojego swobodnego, nowoczesnego amerykańskiego stylu.

GAP stworzył własny zespół projektowy, który stał się znany ze swojej innowacyjności i kreatywności zarówno w tworzeniu świetnego produktu, jak i swoim podejściu do marketingu. Firma spopularyzowała kolor khaki w miejscu pracy, tworząc słynne „luźne piątki” (casual Fridays). Proste bawełniane koszulki stały się na swój sposób modową demonstracją. GAP na nowo odkrył swobodny styl w ubiorze, czyniąc go nowoczesnym i seksownym.

– GAP jest typową marką casualową, która swoje ubrania kieruje do młodych ludzi lubiących wygodę i elegancję. Patrząc na zestaw najemców w nowej części Silesia City Center salon GAP-a stanie się z całą pewnością obowiązkowym przystankiem zakupowym dla wszystkich, którzy w modzie poszukują komfortu i indywidualizmu – mówi Szafer.

GAP Inc. Jest wiodącym producentem ubrań, akcesoriów i produktów do pielęgnacji ciała dla mężczyzn, kobiet i dzieci pod markami GAP, Banana Republic, Old Navy, Piperlime i Althea. Przychód ze sprzedaży  firmy w roku 2010 wyniósł 14,7 mld usd.  Produkty firmy GAP Inc. Można kupić w ponad 90 krajach świata, w ponad 3100 sklepach firmowych, w około 180 sklepach franczyzowych oraz sklepach internetowych.

Silesia City Center to największe na Górnym Śląsku i w Zagłębiu centrum handlowo–rozrywkowe. Oferta Silesia City Center to 310 sklepów, punktów usługowo–handlowych, kawiarni i restauracji. Na powierzchni 86 tys. mkw. znajdują się sklepy takich marek jak: Calvin Klein Jeans, Burberry, La Mania czy Van Graaf. W centrum znajduje się także największa w regionie strefa rozrywki z kinem Cinema City, fitness clubem i siłownią PURE oraz restauracjami Sicilia i Bierhalle.Do najemców centrum należy salon z elektoniką użytkową Saturn oraz całodobowy market TESCO, a także Cinema City. Cały kompleks położony jest na terenach zrewitalizowanych po dawnej kopalni „Gottwald”. W październiku 2011 roku zakończyła się trwająca rok rozbudowa centrum, powiększająca je o 20 tys. mkw. oraz 60 sklepów i punktów usługowych. W 2011 roku Silesia City Center odwiedziło 13 milionów klientów z całej Polski i Europy. Pod względem powierzchni Silesia zajmuje dziś 5 miejsce w Polsce.

Inwestorem Silesia City Center jest Immofinanz Polska sp. z o.o. Koncepcję architektoniczną nowej części Silesia City Center stworzyła pracownia Bose International Planning and Architecture.