Agorę Bytom odwiedziło ok. 5 mln osób w pierwszym roku działania

Powstająca przy placu Wilhelma Szewczyka galeria będzie miała ponad 53 tys. mkw. powierzchni, na której powstanie około 250 punktów usługowo-handlowych. Podziemna część pomieści parking na 1200 samochodów. Galeria będzie jednocześnie dworcem kolejowym i autobusowym.  Obiekt powstaje w samym centrum miasta, a dzięki funkcjom komunikacyjnym można liczyć, że klientami zlokalizowanych w nim sklepów staną się zarowno mieszkańcy Katowic jak i podróżni. Stąd ogromne zinteresowanie najemców. Poziom komercjalizacji galerii przekracza już 60 proc. Zarówno dla firmy Neinver jak i PKP SA Galeria Katowicka to największa inwestycja realizowana aktualnie w tej części Europy.

– Jedną z najważniejszych możliwości, którą zyskaliśmy przystępując do przebudowy katowickiego dworca kolejowego, była okazja do zdobycia unikalnego doświadczenia. Ogromną siłą Neinver w procesie planowania zintegrowanego kompleksu komunikacyjno-komercyjnego w Katowicach była możliwość współpracy i koordynacji z PKP SA oraz Urzędem Miasta Katowice. Nie jest to projekt realizowany w ramach PPP, jednak zawarte umowy bardzo precyzyjnie określają zasady współpracy, a wypracowany model może być uważany za wzorcowy – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Monika Olejnik-Okuniewska, Marketing Manager Neinver Polska.

Wyłącznym agentem przy komercjalizacji Galerii Katowickiej jest firma Cushman&Wakefield. Otwarcie Galerii Katowickiej jest przewidziane na II kwartał 2013 roku.