Galeria Golden Babylon Rostokino w Moskwie

Ruch SA pionformował, że trwają przygotowania do uruchomienia platformy internetowej, dzięki której spółka chce m.in. umocnić swój udział w rynku kolportażu prasy. Jak mówi Izabela Cicha-Berenda, rzecznik spółki – decyzja o rozpoczęciu tych prac wynika ze zmian na rynku prasy. – Spadek zainteresowania czytelników wydaniami papierowymi na korzyść internetowych to trend, z którym nie należy walczyć, ponieważ ta walka jest z góry skazana na przegraną. Natomiast należy się odnaleźć w nowej rzeczywistości – podkreśla.

Jak dodaje Ruch SA ma już  odpowiednie zaplecze i pozycję do tego, aby odgrywać istotną rolę na rynku prasy elektronicznej. – Mimo, że obecnie ten rynek nie jest duży spodziewamy się, że będzie rósł bardzo szybko. A wtedy chcemy już mieć na nim strategiczną pozycję. Nie zaniedbujemy również innych obszarów e-commerce. Jesteśmy jednym z większych hurtowników w obszarze FMCG, dlatego myślimy o platformie internetowej, pozwalającej klientom zamawiać produkty z naszej oferty w tej kategorii. Obecnie świadczymy dla klientów wybranych sklepów internetowych usługę „Paczka w Ruchu”. Chcemy ją dalej rozwijać i powalczyć z graczami już dziś aktywnymi w internecie. Ten projekt pozwolił nam rozgrzać silnik, który musi stać za naszą działalnością e-commerce. Skuteczna i efektywna dostawa to to, co będzie wyróżniało Ruch na rynku.

Spółka akcyjna Ruch ma blisko 40-procentowy udział w rynku kolportażu prasy w Polsce. Dostarcza prasę do ponad 23 tys. punktów, zarządza siecią sprzedaży detalicznej liczącą ponad 6 tys. punktów.  Część z nich znajduje się w centrach handlowych. Sieć obsługuje dziennie blisko 8 milionów klientów detalicznych. Prowadzi także sprzedaż hurtową oraz sprzedaż prasy w prenumeracie, jak również dystrybucję m.in. do dużych sieci detalicznych takich jak Alma, POLOmarket, Chata Polska. Posiada w ofercie prawie 4 tys. tytułów prasowych.