Carrefour: stabilna sprzedaż w pierwszym kwartale 2012 roku

Salonik Ruchu

Salonik Ruchu

Międzynarodowa sieć marketów Carrefour osiągnęła blisko 500 mln euro ze sprzedaży produktów w Polsce w pierwszym kwartale tego roku. Sprzedaż w Europie wyniosła 6,179 mld euro. Francuski koncern poinformował o 0,1-procentowym spadku sprzedaży w pierwszym kwartale. Słaba sprzedaż utrzymuje się w hipermarketach francuskich oraz w krajach Europy Południowej.

– Carrefour zanotował niewielki wzrost obrotów w I pierwszym kwartale, wsparty przez ciągły wzrost na rynkach wschodzących. We Francji na sprzedaż sieci miała wpływ nowa oferta, która pozwoli nam odzyskać przewagę nad konkurencją. W Południowej Europie zanotowaliśmy spadek wydatków w kategoriach non-food, ale to zostało zrównoważone przez bardzo satysfakcjonujące wyniki w Ameryce Łacińskiej, szczególnie Brazylii. Trendy, które obserwujemy w tym okresie i trudne warunki dla handlu umacniają naszą determinację, by kontynuować wykonywanie naszego planu ratunkowego we Francji, skupiając się na efektywności operacyjnej i dalszym rozszerzaniu oferty pod marką własną oraz kontynuowaniu ekspansji na rynkach rozwijających się – powiedział Lars Olofsson, prezes Carrefoura.

Carrefour to sieć działająca na świecie od ponad 50 lat. Swoje sklepy w formatach hipermarketów, supermarketów, sklepów dyskontowych i osiedlowych rozwija w ponad 30 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej.

Pierwszy w Polsce hipermarket Carrefour zaczął działać w listopadzie 1997 r. w Łodzi. Rok później wprowadzono pierwszy produkt z serii Jakość Carrefour. W 2000 r. do sieci Carrefour w Polsce dołączyły supermarkety Champion i Globi, a trzy lata później wprowadzona została do sprzedaży seria produktów marki własnej Carrefour, w tym seria ze znakiem Numer 1. W tym samym roku Carrefour Polska otworzył pierwszą stację paliw. Kolejnym krokiem na drodze rozwoju firmy w Polsce było przejęcie sklepów Hypernova.

W roku 2006 Carrefour Polska rozwinęła nowe formaty handlowe: Carrefour Express i mały hipermarket Carrefour. W lipcu 2007 roku Carrefour przejmuje 183 supermarkety Albert, 15 hipermarketów Hypernova oraz 4 stacje paliw. Na początku 2010 roku Carrefour przeprowadził rebranding sieci i wprowadził czytelny wizualny podział na sklepy franczyzowe (Carrefour Express), supermarkety (Carrefour Market) oraz hipermarkety.

W latach 2010 – 2011 następuje bardzo dynamiczny rozwój sieci franczyzowej Carrefour Express. Plany firmy obejmują około 200 otwarć rocznie, począwszy od 2011 r. Aktualnie Carrefour rozwija trzy formaty handlowe: hipermarkety, supermarkety Carrefour Market oraz osiedlowe sklepy franczyzowe. Dodatkowo Klienci mogą korzystać z rozwiniętej sieci przymarketowych stacji paliw.

Firma Carrefour Polska należy w 100 proc. do francuskiej Grupy Carrefour. Od momentu założenia w 1959 r., firma Carrefour otworzyła w 32 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej ponad 9500 sklepów, w których zatrudnia
ok. 471 000 pracowników.

 

Reklama

Galeria Jurajska