Jones Lang LaSalle: deweloperzy okazują spore zainteresowanie dojrzałymi rynkami

Gemini Park Bielsko-Biała

Gemini Park Bielsko-Biała

Z analizy przygotowanej przez Jones Lang LaSalle dla redakcji Retailnet.pl wynika, że na mapie Polski jest sporo tzw. białych plam – miejsc pozbawionych nowoczesnych obiektów handlowych. Rynek nowoczesnych powierzchni handlowych w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie. Rynki średniej wielkości miast o najniższych obecnie statystykach nasycenia to m.in. Lublin, Elbląg, Olsztyn oraz Jelenia Góra. Ale, jak twierdzi Agnieszka Tarajko-Bąk, analityk rynku powierzchni handlowych w JLLS , nie tylko.

– Chociaż aktywność deweloperska skupia się na mniejszych rynkach nie oznacza to braku zainteresowania bardziej dojrzałymi rynkami, takimi jak Warszawa, Poznań, Wrocław czy Szczecin. W każdym z tych miast realizowane są nowe projekty handlowe. Jednak w przeciwieństwie do mniejszych miast, rynki te charakteryzują się dużo większą konkurencyjnością, w związku z czym nowa oferta musi być bardziej zróżnicowana i dostosowana do potrzeb lokalnych społeczności. Rozwijające się nowe osiedla mieszkaniowe w wielu przypadkach pozbawione infrastruktury handlowej, stwarzają możliwości rozwoju formatu centrów osiedlowych, tzw. centrów convenience nakierunkowanych na zaspokojenie podstawowych i codziennych potrzeb mieszkańców tych osiedli – wyjaśnia Agnieszka Tarajko-Bąk.

Aby projekt handlowy osiągnął sukces musi mieć, zdaniem ekspertów, dobrą lokalizację i odpowiednią wielkość, ale także dobrze przygotowaną koncepcję, zestaw najemców i profil dopasowany do potrzeb oraz siły nabywczej przyszłych klientów. – Należy pamiętać również, że zwyczaje zakupowe mieszkańców mniejszych miast różnią się nieco od zachowań i oczekiwań mieszkańców większych aglomeracji. Jednak rosnąca siła nabywcza mieszkańców zarówno tych pierwszych, jak i tych drugich połączona z ich rosnącymi potrzebami jako konsumentów dobrze wróży dalszemu rozwojowi tego sektora w Polsce – dodaje Agnieszka Tarajko-Bąk.

Jones Lang LaSalle jest międzynarodową firmą doradczą świadczącą kompleksowe, w tym finansowe, usługi na rynku nieruchomości. Firma obsługuje klientów w 70 krajach w ponad 1000 lokalizacjach na świecie, poprzez sieć 200 korporacyjnych biur. Dochód firmy w 2010 roku wyniósł ponad 2,9 mld USD.
 

Reklama

Galeria Jurajska